کد خبر : 1943471 | 21 خرداد 1402 ساعت 15:41 | 42.4K بازدید | 15 دیدگاه

هنوز به ترکیب مدنظرمان نرسیده‌ایم؛

کاپیتان اسبق ایران: الان وقت انتقاد نیست!

علیرضا نادی معتقد است انتقاد در این برهه از زمان به تیم ملی لطمه می‌زند.

کاپیتان اسبق ایران: الان وقت انتقاد نیست!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران با یک پیروزی و سه شکست به کار خود در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌ها پایان داد. علیرضا نادی، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران، در خصوص عملکرد ملی‌پوشان بیان کرد: در هفته نخست نتوانستیم نتایج مدنظر تیم ملی را به دست آوریم. پیش‌بینی این بود که حداقل دو پیروزی داشته باشیم اما کسب این نتایج دلایل مختلفی دارد. هنوز به ترکیب مدنظر نرسیده‌ایم، چرا که برخی از بازیکنان که در لیگ‌های مختلف حضور داشتند، دیر به تیم اضافه شدند.

نادی با اشاره به این ناهماهنگی تیم اضافه کرد: باید بازیکنان و کادر فنی خیلی سریع به هماهنگی لازم برسند تا به امید خدا هفته آینده نتایج بهتر شود.

وی ادامه داد: جوانانی که به تیم اضافه شده‌اند، آینده خوبی دارند و باید به آن‌ها زمان دهیم. لیگ ملت‌ها بهترین زمان برای حضور این بازیکنان جوان است. تیم ایتالیا هم ترکیب جدیدی دارد و جز یکی دو بازیکن، همه اولین حضورشان را در مسابقات بین‌المللی تجربه می‌کنند. البته این بازیکنان خیلی زود خودشان را با شرایط بازی‌ها وفق دادند و در دو مسابقه حریفان را شکست دادند.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره عملکرد برخی از بازیکنان جوان توضیح داد: علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده در حمله عملکرد خیلی خوبی دارند، به ویژه حاجی‌پور که زمان‌هایی که به تیم اضافه می‌شود، شرایط امتیازگیری‌مان به خصوص در حمله بهتر می‌شود. خانزاده هم در حمله و سرویس از شرایط خوبی برخوردار است، اما در دریافت کمی ضعف دارد و کادر فنی معمولا او را برای دریافت تغییر می‌دهد، اما در حمله هر دو واقعا پدیده هستند. البته این پدیده بودن را باید در خدمت تیم درآورند و به نتایج هم فکر کنند و برای کسب نتیجه به تیم کمک کنند.

1412445

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی در هفته دوم نمایش بهتری ارائه خواهد داد، گفت: صددرصد همین‌طور است. در ادامه رقابت‌ها تیم ملی والیبال ایران کیفیت بازی بهتری ارائه خواهد داد. همان‌طور که در مسابقه برابر ژاپن خوب نبودیم و غیر از ست دوم بازی جذابی ارائه ندادیم، در مسابقه با لهستان پیشرفت کردیم و با اختلاف یکی دو امتیاز آن هم به دلیل اشتباه فردی مسابقه را واگذار کردیم. در دیدار با چین پیروز شدیم، اما برابر اسلوونی مقداری در دریافت اول با مشکل مواجه شدیم.

نادی در ادامه تاکید کرد: کادر فنی باید روی دریافت اول بیشتر کار کند. در هر ست بازیکنان اسلوونی امتیازات سرویس زیادی می‌گرفتند. به همین دلیل لیبرو و دریافت‌کننده‌های تیم باید بیشتر تمرین کنند. امیدوارم در تمرینات باقی‌مانده این ضعف را بپوشانند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال با بیان این که باید به تیم ملی زمان داد، گفت: تیم باید زمان داشته باشد که خودش را پیدا کند. نقد زودهنگام کاری از پیش نمی‌برد و باید مسابقات کامل تمام شود و پس از آن کارشناسان در این خصوص صحبت کنند. قبل از مسابقات در کمتر از یک ماه برای تمرین فرصت هست. از اولین تمرین باید از تیم ملی حمایت کنیم و همه اهالی والیبال از خبرنگار و بازیکن گرفته تا منتقد و مربی باید دست به دست دهند تا تیم نتیجه بگیرد. اگر نتیجه خوبی حاصل نشد بعد از مسابقات زمان تجزیه و تحلیل مسابقات از سوی کارشناسان است، اما الان موقع انتقاد نیست؛ چون روحیه بازیکنان لطمه می‌خورد و تیم به حاشیه می‌رود. باید به کادر فنی و بازیکنان انرژی مثبت دهیم همان‌طور که سال گذشته با این حمایت به مرحله پلی‌آف و جمع هشت تیم رسیدیم. امسال هم همین‌طور است و مسلما هفته به هفته عملکرد تیم بهتر خواهد شد و نتایج بهتری خواهیم گرفت.

دیدگاه‌ها