کد خبر : 1943891 | 23 خرداد 1402 ساعت 12:51 | 34.5K بازدید | 5 دیدگاه

درباره ورزشگاه اسپارتاک که میزبان تیم ملی در کافا است

ستاره‌های ایران در جایی که هیتلر به آن رحم کرد!

تیم ملی ایران امروز در ورزشگاهی به میدان می‌رود که قدمتی 81 ساله دارد و از شوروی سابق باقی مانده است.

ستاره‌های ایران در جایی که هیتلر به آن رحم کرد!

به گزارش "ورزش سه"، اعضای تیم ملی ایران برای حضور در تورنمنت کافا راهی بیشکک قرقیزستان شده‌اند و امروز هم اولین بازی خود را با افغانستان انجام می‌دهند. به همین خاطر شاگردان امیر قلعه‌نویی روز گذشته آخرین تمرین خود قبل از بازی با افغانستان را در ورزشگاه اصلی مسابقات انجام دادند و امروز هم در  همین ورزشگاه به میدان می‌روند.

نکته قابل توجه درباره ورزشگاه میزبان بازی‌های ایران در کافا، قدمت آن است. تیم ملی روز گذشته در ورزشگاهی برای تمرین حضور یافت که قدمتی حدودا 81 ساله دارد و از زمان اتحاد شوروی باقی مانده است.

ساخت این ورزشگاه در زمان حکومت شوروی و دورانی که قرقیزستان اتحاد پیدا نکرده بود، زیر نظر روس‌ها با سازه‌ای جالب از سال 1939 شروع شد. در نهایت اوایل سال 1941 افتتاح و «دولن اومور زوکوف» نام‌گذاری شد. جالب اینکه چند ماه بعد از افتتاح این ورزشگاه ارتش نازی هیتلر حمله به شوروی را شروع می‌کند و بخش‌های زیادی از قرقیزستان فعلی را به گلوله می‌بندد اما ورزشگاه تازه تاسیس از دست او در امان می‌ماند و همین حالا با گذشت 81 سال ماندگار است.

1886757

ورزشگاه دولن اومور زوکوف در سالیان اول برای تیم دینامو بیشکک استفاده می‌شد و بعدها با اتحاد قرقیزستان نام آن به اسپارتاک قرقیزستان تغییر کرد. این ورزشگاه که بزرگ‌ترین و بهترین ورزشگاه قرقیزستان شناخته می‌شود در مرکز شهر بیشکک قرار دارد.

در سال 1963 قرقیزها ورزشگاه را بازسازی کردند و و ظرفیت آن را به 23 هزار نفر افزایش دادند. در سالیان گذشته نیز ترمیم‌هایی در برخی بخش‌های استادیوم صورت گرفته و اکنون میزبان بازی‌های اصلی ای است که در کشور قرقیزستان برگزار می‌شود.

1886758

ورزشگاه اسپارتاک در تورنمنت کافا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز تیم ملی ایران در آن به مصاف افغانستان می‌رود.

نکته قابل توجه درباره این ورزشگاه ، وضعیت چمن آن است. با اینکه قبل از حضور تیم ملی در تورنمنت کافا گفته می‌شد این ورزشگاه چمن استاندارد و طبیعی ندارد، اما چمن آن طبیعی و یکدست است. ملی پوشان فوتبال ایران نیز با توجه به شرایط بیشکک از وضعیت چمن ورزشگاه راضی هستند و مشکلی از این بابت برای شاگردان قلعه‌نویی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها