کد خبر : 1944076 | 24 خرداد 1402 ساعت 08:25 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره تیم‌ملی بسکتبال:

مقابل بازیکنان 70 هزار دلاری کاری ساخته نیست!

ملی‌پوش و کاپیتان شهرداری گرگان گفت: تیم های عربی بازیکنان 70 هزار دلاری می‌آورند و فکر نمی‌کنم غیر از این، مسئله دیگری در نتایج دخیل باشد.

مقابل بازیکنان 70 هزار دلاری کاری ساخته نیست!

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از فارس، محمد جمشیدی در مورد عملکرد تیم بسکتبال شهرداری گرگان در سوپرلیگ باشگاه‌های غرب آسیا اظهار داشت: در طی روزهای گذشته انتقادهایی به کادر فنی تیم وجود داشت که منطقی نبود. به هر حال هر آدمی یکسری ایرادها دارد اما در این تورنمنت نتایجی که کسب شد اصلاً تقصیر مهران حاتمی سرمربی تیم نبود. شما ببینید! خارجی‌های تیم‌های دیگر روی هم 70-60 امتیاز می‌آورند اما جمع امتیازات بازیکنان خارجی ما به 30 می‌رسد. آنها پول دارند و بازیکنانی می‌آورند که ماهانه 60 تا 100 هزار دلار می‌گیرند اما برای ما این شرایط مهیا نیست. حرف من این است که نباید از آدم‌ها مثل یک دستمال کاغذی استفاده کنیم و هر زمانی که به دردمان نخورد، آن را دور بیندازیم. حاتمی امتحان خود را پس داده است و با یکی دو بازی نمی‌توانیم عملکرد او را زیر سوال ببریم.

*  تاکنون چنین سطحی در غرب آسیا ندیده بودم
کاپیتان شهرداری گرگان با اشاره به تفاوت لیگ امسال غرب آسیا با سال‌های گذشته عنوان کرد: من سال‌های گذشته هم بودم، اما امسال خیلی شرایط فرق کرده است. کشورهای عربی سرمایه‌گذاری عجیبی برای این رقابت‌ها کرده‌اند. نحوه برگزاری این رقابت‌ها، امسال توسط یک لبنانی برنامه‌ریزی شده و میزان سرمایه‌گذاری زیاد آنها نشان می‌دهد که با برنامه جلو می‌روند، درحالی‌که قبلاً اصلاً این طور نبود. بازیکنانی به مسابقات آورده شدند که سابقه حضور در NBA داشته و حرف زیادی برای گفتن دارند. تاکنون چنین سطحی را در این رقابت‌ها ندیده بودم. ما با کویت و قزاقستان بازی کردیم، در بازی با کویت یاران خارجی آنها 70 امتیاز و بازیکنان خارجی قزاقستان هم 64 امتیاز آوردند.

وی ادامه داد: در هر دو مسابقه بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم، اما در یک جاهای دیگر اسیر کارهای انفرادی بازیکنان خارجی آنها شدیم. در مسابقه قبلی همه چیز پایاپای بود، اما بازیکن خارجی آنها یک شوت سخت را زد که فکر می‌کنم کار هر کسی نبود.

1727960

* مسئله اقتصادی در نتایج خیلی مهم است
جمشیدی با اشاره به مرحله قبل مسابقات غرب آسیا گفت: ما الریاضی لبنان را در تهران با 15 امتیاز اختلاف شکست دادیم، اما آنها در مسابقه بعدی هر سه یار خارجی خود را تغییر دادند. وقتی آن‌ها دست‌شان آنقدر باز است که هر سه یار خارجی خود را تغییر می‌دهند، شرایط مشخص است و دیگر حرفی نمی‌ماند. در صورتی که ما نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم، چون مسئله اقتصادی مهم است. یک جاهایی دیگر از دست کسی کار خاصی برنمی‌آید و آن هم موضوع اقتصادی است.

ملی‌پوش بسکتبال گرگان در مورد اینکه با این شرایط کار باشگاه‌های ایرانی در سال‌ آینده هم سخت خواهد بود، اظهار داشت: بله، کار ما خیلی سخت است اما نشد ندارد. مثلا باشگاه‌ها می‌توانند مرحله مقدماتی لیگ را بدون یار خارجی سپری کنند و پول آن را برای آوردن بازیکن خارجی در انتهای فصل ذخیره کنند و در آخر بازیکنی بیاورند که گردن کلفت باشد.در مجموع  باید یک مقدار برنامه‌ریزی‌ها هم فرق کند.

وی در مورد اینکه نتیجه گیری در آسیا به کیفیت لیگ برتر خودمان هم بستگی دارد، گفت: وقتی لیگ ما قدرتمند باشد، در آسیا هم حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت. البته فصل قبل بازی‌های نزدیک و خوبی را شاهد بودیم. شما ببینید همین که کاله به فینال می‌رسد یک یار خارجی داشت که این به مسائل مالی و اقتصادی بستگی دارد. یا تیم‌های دیگری هم بودند که نتوانستند یار خارجی داشته باشند. اگر ما هم مثل همین کشورهای عربی از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشیم، می‌توانیم یاران خارجی باکیفیتی بیاوریم و در آسیا هم بتوانیم قدرت‌نمایی کنیم.

* تفاوت قضاوت‌ها در ایران و آسیا سر در گممان می‌کند
جمشیدی در مورد اینکه آیا نتایج امسال غرب آسیا می‌تواند زنگ خطری برای بسکتبال باشگاه‌های ما باشد یا خیر، گفت: به نظر من بسکتبال ما کماکان قوی است و با حضور سرمربی خارجی تیم ملی می‌تواند نتایج خوبی کسب کند، اما در مورد باشگاهی، مسئله مالی و اقتصادی حرف اول را می‌زند. وقتی حریفان ما آنقدر متمول هستند که می‌توانند سه بازیکن از NBA بیاورند، به نظرم مسائل دیگر نمی‌تواند در نتایج دخیل باشد. از سوی دیگر بحث داوری هم مهم است؛ وقتی برگزارکننده مسابقات لبنانی‌ها هستند، به هر حال مسئله قضاوت هم مطرح می‌شود. مثلا در بازی با الریاضی لبنان، در دقایق آخر داوران چند سوت اشتباه زدند که به ضرر ما تمام شد.

1629833

وی با اشاره به اینکه تفاوت قضاوت‌ها در ایران و آسیا ما را سردرگم می‌کند، گفت: در بازی با نماینده قزاقستان 6-5 امتیاز جلو بودیم اما بازیکن ما زیرحلقه مصدوم شد، اما داوران بازی را نگه نداشتند و بعد از آن خطای غیرورزشی انجام شد که 3 امتیاز به ضرر ما شد، اما مانند همین اتفاق در بازی با آبادان در لیگ برتر برای ما افتاد، اما داور پس از مصدومیت بازیکن، مسابقه را نگه داشت و زمانی که گفتیم چرا بازی را نگه داشتید، گفتند قانون است ذر حالی که در غرب آسیا قوانین دیگری را شاهد بودیم. در کل ما با این شرایط ضربه خوردیم.

* کار بسیار سختی در جام جهانی داریم
ملی‌پوش بسکتبال در مورد حضور هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای در تیم ملی بسکتبال گفت: بسکتبال ما از روزهای اوجش دور شده و همه با هم باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط مانند گذشته شود. با حضور این مربی خارجی هم امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

وی با اشاره به گروه‌بندی ایران در جام جهانی بسکتبال گفت: کار بسیار سختی داریم و باید مقابل اسپانیا، برزیل و ساحل عاج بازی کنیم. به نظر من اگر در بازی‌های انتخابی یکی دو برد بیشتر داشتیم، سیدمان جابجا می‌شد و می‌توانستیم در گروه بهتری قرار بگیریم. این نشان می‌دهد که نباید آن مسابقات را به هیچ وجه دستکم بگیریم.

دیدگاه‌ها