کد خبر : 1944093 | 24 خرداد 1402 ساعت 10:37 | 25.5K بازدید | 16 دیدگاه

683 پاس و 25 شوت

رکورد پاس تیم ملی در بیشکک شکسته شد

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی در کافا در حالی مقابل افغانستان به برتری 6-1 رسید که نزدیک به 700 پاس را در این بازی ثبت کرد.

رکورد پاس تیم ملی در بیشکک شکسته شد

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات کافا برای اولین بار در رده سنی بزرگسالان با حضور کشورهای عضو و تیم عمان به عنوان میهمان آغاز شده و ایران در بازی نخست با یک نمایش خوب تیم افغانستان را با نتیجه 6-1 شکست داد.

شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی در 70 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بودند و این نشان می‌دهد، برتری محسوسی در سبک بازی نسبت به تیم حریف داشتند. امید به گل 3.76 برای ایران از سوی سایت های آنالیز به ثبت رسیده. اما نکته جالب در آمارهای ارایه شده تعداد پاس‌های تیم ملی فوتبال ایران است. 683 پاس در 90 دقیقه بازی. 88 درصد از این پاس‌ها موفق بود. بازیکنان تیم ملی هم چنان 25 بار اقدام به شوتزنی کردند که 12 پاس در چهارچوب بود.

این تعداد پاس و این تعداد شوت نشان می‌دهد، تیم ملی فوتبال ایران به رهبری امیر قلعه نویی علاقمند است، روی زمین ترکیبی بازی کند و با گردش توپ از منطقه یک سوم دفاعی به دروازه تیم حریف نزدیک شود. این سبک از بازی یک حسن بزرگ دارد، اینکه اعتماد به نفس تیم ملی را بالا می برد و از همه مهمتر تیمی که توپ دارد و ترکیبی بازی می کند، می تواند در جریان بازی صاحب موقعیت های متعدد شود. البته افغانستان تیمی نبود که سبک بازی تیم  ملی را به چالش بکشد و به ایران به راحتی اجازه داد، ایده های تاکتیکی خود را در زمین به نمایش بگذارد اما با این وجود سبکی که تیم ملی برای بازی انتخاب کرده، سبک خوب با پاس های متعدد است و ضریب موفقیت تیم ملی را در میادین آینده بالا خواهد برد.

دیدگاه‌ها