کد خبر : 1944220 | 25 خرداد 1402 ساعت 03:00 | 12.4K بازدید | 3 دیدگاه

مربیان مهمترین سطح فوتبال پایه در ایران

یک مجری و یک فوق ستاره در میان سازنده‌های گمنام

لیگ برتر امیدهای تهران به زودی با حضور 16 تیم آغاز می‌شود. استقلال که فصل گذشته با هدایت آرش برهانی قهرمان شد، بدون شک به دنبال تکرار این قهرمانی خواهد بود.

یک مجری و یک فوق ستاره در میان سازنده‌های گمنام

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی در لیگ برتر امیدهای تهران برای آرش برهانی خوش‌یمن نبود، چرا که با تصمیم حجت کریمی، سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال، اصغر حاجیلو به عنوان مدیر آکادمی این باشگاه انتخاب شد و هدایت تیم امیدهای استقلال هم به سیاوش اکبرپور واگذار شد. علاوه بر استقلال، تیم‌های پرسپولیس، پیکان و ساپیا از تیم‌های سرشناس حاضر در  لیگ برتر امیدهای تهران هستند. به نظر می‌رسد از این پس این باشگاه‌ها باید به تیم‌های پایه خود از جمله امیدها بهای زیادی بدهند. به این خاطر که سهمیه بزرگسال تیم‌های لیگ برتری کاهش پیدا کرده و سازمان لیگ به دنبال جوان‌سازی تیم‌ها به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد استفاده بیشتری از بازیکنان تیم‌های پایه داشته باشند.

توجه به تیم‌های پایه یکی از استراتژی‌های اصلی باشگاه‌های بزرگ و حرفه‌ای است و حتی به منبع درآمد هم برای این باشگاه‌ها تبدیل شده است، اما هنوز اهمیت به تیم‌های پایه از جمله تیم امید از سوی تیم‌های بزرگ درک نشده است و این به سبب نتیجه‌گرایی در فوتبال است که در همه باشگاه‌ها نمود دارد. لیگ برتر امیدهای تهران بدون شک می‌تواند، سکوی پرتاب خیلی از ستاره‌ها باشد و نگاه به این بازی‌ها به طور حتم تیم‌ها را به ستاره‌های جدیدی می‌رساند. امروز شاهد هستیم که تیم‌هایی چون سایپا و پیکان بازیکنان زیادی را از تیم‌های پایه خود به تیم بزرگسالان می‌آورند و امید است که این اتفاق از سوی تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم صورت گیرد. البته استقلال در فصلی که گذشت، یکی از بازیکنان تیم امید خود، مهران فیض‌آبادی، که در خط دفاع توپ می‌زند، را به ترکیب بزرگ‌ها اضافه کرد.

1887309

با این توضیحات می‌پردازیم به تیم‌های شرکت کننده در بازی‌ها و همچنین اسامی مربیان؛ در راس کادر فنی برخی تیم‌ها به مربیانی که قبلا بازیکنان معروفی بوده‌اند، برمی‌خوریم. به طور مثال محمد برزگر، بازیکن سابق پرسپولیس، عهده‌دار هدایت تیم مقاومت تهران است.

*محمود انصاری (پرسپولیس)
*سیاوش اکبرپور (استقلال) 
*محسن ارزانی (پیکان)
*محمد فدایی (سایپا)
*مهدی توتونچی (نیروی زمینی) 
*محمد برزگر (مقاومت)
*یاشار شوقی (اسپاد الوند)
*احمد صیادی (عقاب)
*مهدی طالبی (دلوار افراز)
*مهدی جباری (ماهور ری)
*مجید غفوری (یزدان مهر معینی)
*علی جمعه‌ای (پاس قوامین)
*علیرضا بیات (نارنجی پوشان کوهسار)
*مهران فلاح‌دوست (دژ) 
*محسن زارعی (المپیک اندیشه)
*سعید طاهری (پترو اطلس پاسارگاد)

دیدگاه‌ها