کد خبر : 1944228 | 24 خرداد 1402 ساعت 21:53 | 54.7K بازدید | 13 دیدگاه

با فشار بایرن و دورتموند: بوندس‌لیگا، لیگ برتر می‌شود!

روزنامه آلمانی بیلد می‌گوید دو باشگاه بایرن مونیخ و دورتموند خواهان تبدیل بوندس‌لیگا به رقابتی شبیه لیگ برتر انگلیس هستند و حتی تهدید به جدایی از بوندس‌لیگا کرده‌اند.

با فشار بایرن و دورتموند: بوندس‌لیگا، لیگ برتر می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه بیلد در آلمان با انتشار گزارشی پر سر و صدا مدعی شده که ممکن است بوندس‌لیگا به شکلی که امروز می‌شناسیم به زودی به پایان برسد. علت این است که چند باشگاه از جمله بایرن مونیخ، دورتموند و آینتراخت فرانکفورت از شرایط این لیگ رضایت ندارند.

بیلد در گزارش خود اشاره می‌‌کند که اعلام عدم حضور این سه باشگاه در جلسه اخیر مدیران رسانه‌ای باشگاه‌های بوندس‌لیگا که قرار بود هفته آینده در دفتر این لیگ برگزار شود زنگ خطر را به صدا درآورده است.

1887327

این جلسه قرار بود بین مسئولان رسانه‌ای 12 باشگاه از بوندس‌لیگا و بوندس‌لیگای دو برگزار شود. استفان مرکل، رئیس سازمان لیگ آلمان، با اعلام خبر لغو این جلسه گفت علت برگزار نشدن این مراسم مخالفت برخی باشگاه‌ها با مسائلی مثل حق باشگاه‌ها از درآمد لیگ، حق پخش تلویزیونی و همچنین تلاش آنها برای بهبود شرایط رسانه‌ای و تبلیغاتی بوندس‌لیگا در سطح بین‌المللی است. بیلد می‌گوید این باشگاه‌ها بایرن مونیخ، دورتموند و آینتراخت فرانکفورت بوده‌اند.

گفته می‌شود باشگاه‌های بزرگتر بوندس‌لیگا مثل بایرن و دورتموند در حال بررسی راه‌های جدیدی برای افزایش حق پخش تلویزیونی خود هستند. باشگاه‌های بزرگ آلمان معتقدند بوندس‌لیگا نتوانسته در تبلیغ برند خود به اندازه کافی در سطح بین‌المللی فعالیت کند و آنها با از دست دادن مخاطبان خارجی بخش قابل توجهی از درآمدشان را از دست می‌دهند.

1887328

فوتبال آلمان در گذشته به خود می‌بالید که از الگویی مثل لیگ برتر انگلیس و لالیگا تبعیت نمی‌کند و با ارزش قائل شدن برای اصل همبستگی به فکر باشگاه‌های کوچک‌تر و کم‌درآمدتر است. اما به نظر می‌رسد آن روزها به پایان رسیده و به‌زودی شاهد حرکت فوتبال آلمان در مسیر لیگ برتر انگلیس خواهیم بود. 

دیدگاه‌ها