کد خبر : 1944249 | 24 خرداد 1402 ساعت 23:44 | 168.2K بازدید | 51 دیدگاه

اولویت باشگاه همچنان جذب مربی ایرانی است

رسمی: زمان اعلام نام سرمربی استقلال مشخص شد

معاون ورزشی استقلال می‌گوید با وجود مذاکره با لوپز کارو، همچنان گزینه ایرانی اولویت حجت کریمی است و نام سرمربی نیز تا ساعات پایانی شنبه اعلام می‌شود.

رسمی: زمان اعلام نام سرمربی استقلال مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌ها پیرامون انتخاب سرمربی جدید استقلال به اوج خود رسیده و هنوز مشخص نیست از میان گزینه‌های مطرح شده، چه کسی قرار است روی نیمکت آبی‌های پایتخت بنشیند. خوان لوپز کارو که بامداد چهارشنبه وارد تهران شد، در جلسه‌ای با حجت کریمی درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

ویدئو: 303498

علی امیری، معاون ورزشی باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با شبکه خبر، پاسخگوی سوالات مجری برنامه بود. او در این خصوص گفت: همان‌طور که آقای کریمی از روز اول اعلام کردند، اولویت ما با انتخاب سرمربی ایرانی است. اما نمی‌خواهیم زمان را از دست بدهیم که اگر با سرمربی ایرانی به توافق نرسیدیم، تازه به سراغ دیگر گزینه‌های خارجی برویم. کار خوبی که آقای کریمی برای اولین بار باب کردند، این است که هر کسی با هر رزومه‌ای که گزینه مربیگری استقلال است، وقتی از او دعوت کردیم باید به ایران بیاید تا امکانات را ببیند.

او اظهار داشت: با خیلی از مربیان در دبی و جاهای دیگر قرار می‌گذاشتند، باشگاه را متحمل هزینه‌هایی می‌کردند و زمانی که طرف به ایران می‌آمد می‌گفت که من امکانات را ندیده بودم و با چشم بسته قرارداد بستم.

وی ادامه داد: امشب نیز نخستین جلسه هیئت مدیره با اعضای جدید برگزار شد و درباره مربی‌های مختلف جمع بندی داشتند و هواداران مطمئن باشند که آقای کریمی بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند. تا ساعات پایانی شنبه، سرمربی استقلال معرفی خواهد شد.

او در مورد اینکه آیا لوپز کارو با هزینه شخصی به تهران آمده، پاسخ داد: این سفر با هزینه باشگاه استقلال نبوده است و تنها هزینه‌ای که ما برای همه سرمربیان خارجی کاندیدای مربیگری در نظر گرفته‌ایم، هزینه اقامت در هتل و رفت و آمد بوده است.

ویدئو: 303499

معاون ورزشی استقلال درخصوص اینکه اگر باشگاه با لوپز کارو به توافق برسد، طبق دستورالعمل جدید با وی قرارداد ریالی بسته خواهد شد یا خیر، پاسخ داد:  قطعا باید به قانون احترام بگذاریم و در برابر قانون سر تعظیم فرود بیاوریم. ولی باید راهکاری را پیدا کنیم که منافع باشگاه استقلال تأمین شود.

او در پاسخ به این سوال که استقلال نمی‌تواند قانون را دور بزند و باید قرارداد ریالی ببندد، گفت: در مذاکره‌ای که الآن انجام می‌دهیم، یکی از مواردی که به طرف مقابل اعلام می‌کنیم، همین موضوع است. مربی‌ای که می‌خواهد بیاید باید به قوانین کشور و فدراسیون فوتبال احترام بگذارد. قطعا ما این موارد را به آنها خواهیم گفت. یکی از علت‌های تأکید کریمی بر آمدن مربیان خارجی به ایران، دیدن همین قوانین و امکانات بود تا سپس قرارداد بسته شود.

ویدئو: 303500

امیری در مورد اینکه آیا این گزینه‌ها توسط کمیته فنی برگزیده شده‌اند یا باشگاه آنها را معرفی کرده است، پاسخ داد: گزینه‌های مختلفی به باشگاه معرفی شده است. طبق رزومه‌ای که باشگاه از سرمربیان مختلف دیده، آنها را به کشور دعوت کرده است. ولی همان‌طوری که مدیرعامل محترم برای اعضای کمیته فنی حکم صادر کردند، قطعا نظر آنها لحاظ می‌شود و در تصمیم گیری نهایی آقای کریمی مهم خواهد بود.

وی در مورد اینکه شایعه شده بود یک گزینه داخلی مدنظر باشگاه است و مدیران قصد دارند لوپز را به عنوان دستیار یا همکار آن گزینه داخلی معرفی کنند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و امروز نیز این سوال را از خود آقای لوپز پرسیدند که این مسئله تکذیب می‌شود و به عنوان سرمربی با ایشان صحبت شده است.

معاون ورزشی استقلال در مورد اینکه با گزینه‌هایی چون محمد ربیعی و جواد نکونام مذاکره موازی صورت گرفته است یا خیر، اظهار داشت: زمانی که نام برخی گزینه‌ها مطرح می‌شود، باید با این دوستان صحبت شود. در این خصوص تقسیم وظایف شده و این کار به صورت موازی پیش می‌رود. آقای کریمی گفتند این قول را به هواداران بدهم که تا ساعات پایانی شنبه سرمربی استقلال معرفی می‌شود. هواداران نگران هستند و پیام‌ها و تماس‌هایی با باشگاه دارند اما آنها مطمئن باشند که بهترین گزینه انتخاب می‌شود و آقای کریمی تأکید کردند که اولویت ما گزینه ایرانی خواهند بود.

1887295

امیری در مورد اینکه ساپینتو برای سال دوم با استقلال، قرارداد 700 هزار دلاری داشت ولی در قبرس با 200 هزار دلار مربیگری می‌کند، پاسخ داد: آقای کریمی هیچ مبلغی را به ساپینتو اعلام نکردند. قرارداد دوساله‌ای با ساپینتو منعقد شده بود که رقم قرارداد سال دوم آن 700 تا 750 هزار دلار بود که ساپینتو خواستار افزایش این رقم بود که آقای کریمی با آن مخالفت کرد. این قراردادی بود که از سال گذشته با ساپینتو امضا شده بود.

وی ادامه داد: اینکه آقای کریمی می‌گویند باید مربیان به ایران بیایند، شأن باشگاه استقلال را حفظ می‌کند. خود ما نیز به این مسئله نقد داریم که این مربی در سال گذشته 650 هزار یورو با باشگاه قرارداد داشت و رقم سال بعدش نیز 750 هزار یورو بوده ولی با رقم 200 هزار یورو قرارداد امضا می‌کند.

معاون ورزشی استقلال در پایان گفت: امروز اولین جلسه هیئت مدیره بود و ضمن انجام معارفه، نزدیک به 2 ساعت و نیم درخصوص ایرانی یا خارجی بودن مربی بحث شد و جلسه بعدی نیز روز شنبه برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها