کد خبر : 1944271 | 25 خرداد 1402 ساعت 01:17 | 18.8K بازدید | 15 دیدگاه

درخشش ژنرال مودریچ و سربازهایش

بی‌مهار و کوبنده: کرواسی در فینال لیگ ملت‌هاست!

کرواسی با درخشش لوکا مودریچ و پیروزی 4-2 مقابل هلند به دیدار پایانی لیگ ملت‌های اروپا 2023 صعود کرد.

بی‌مهار و کوبنده: کرواسی در فینال لیگ ملت‌هاست!

به گزارش "ورزش سه"، اولین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا 2023 امشب بین هلند و کرواسی برگزار شد. این دیدار از ساعت 22:15 در ورزشگاه دیوکپ روتردام آغاز شد و در پایان 90 دقیقه با تساوی 2-2 همراه بود تا کار تعیین برنده به وقت‌های اضافه کشیده شود؛ کرواسی با ارائه یک بازی کاملا برتر دو گل در این 30 دقیقه زد و توانست به دیدار پایانی صعود کند.

ویدئو: 303505

نیمه اول کم افت و خیز آغاز شد. هلند سعی داشت با کمک هواداران خودی صاحب برتری زودهنگام شود، اما موفق به این کار نشد. ژاوی سیموئز در دقیقه 15 با یک نفوذ سریع از سمت چپ وارد محوطه جریمه کرواسی شد، اما پاس در عرض او را دومینیک لیواکوویچ به خوبی قطع کرد تا اولین موقعیت جدی بازی برای میزبان از دست برود.

ماریو پاشالیچ در دقیقه 25 روی یک ارسال از سمت راست قصد داشت با ضربه آکروباتیک دروازه هلند را باز کند، اما ناتان آکه با سر مانع از این کار شد تا برخوردی خطرناک بین دو بازیکن به وجود بیاید که البته مصدومیت خاصی به همراه نداشت.

آندری کراماریچ در دقیقه 30 روی سانتر ایوان پریشیچ فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه او هم جایی در چارچوب دروازه هلند نداشت و به بیرون رفت. یک دقیقه بعد شوت روی پای تئون کوپمینرس دروازه کرواسی را به شدت تهدید کرد تا اینکه در دقیقه 34 اولین گل بازی را شاهد بودیم.

بعد از چند پاس کوتاه مقابل محوطه جریمه کرواسی توپ به ویفر رسید و او بلافاصله آن را به دونیل مالن پاس داد تا این بازیکن در موقعیت تک به تک با ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه حریف بفرستد و نتیجه را 1-0 به سود هلند کند.

1887402

کرواسی تا پایان نیمه اول در جبران گل خورده ناکام بود، اما تنها 10 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم روی اشتباه بچگانه کودی خاکپو صاحب یک ضربه پنالتی شد و بازی را مساوی کرد.

1887404

مودریچ که از اشتباه خاکپو نهایت استفاده را کرده بود توسط خود او در داخل محوطه جریمه سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی کند. آندری کراماریچ این ضربه را به گل تساوی کرواسی تبدیل کرد.

کروات‌ها که بعد از گل تساوی روحیه گرفته بودند در دقیقه 73 گل دوم را هم زدند تا در آستانه رقم زدن یک کامبک شیرین قرار بگیرند. ماریو پاشالیچ با یک شوت روی پا از چند قدمی دروازه پا ایوانوسک نوپ را وارد دروازه هلند کرد.

1887400

شاگردان کومان که دوست نداشتند در این دیدار شکست بخورند در 6 دقیقه وقت تلف شده نیمه اول حملاتی پردامنه روی دروازه کرواسی ترتیب دادند و بعد از هدر دادن چند موقعیت بالاخره گل تساوی را زدند.

خاکپو در دقیقه 1+90 از چند قدمی توپ را به بیرون زد تا حسرت هواداران حاضر در ورزشگاه را برانگیزد، اما این پایان کار نبود و هلندی‌ها در آخرین حمله خود که با حداکثر نفرات انجام می‌شد توانستند توسط نوآ لانگ گل تساوی را بزنند و کار را به وقت‌های اضافه بکشند.

1887399

به نظر می‌رسید که هلند همه انرژی خود را صرف زدن گل مساوی کرده است، چرا که شاگردان کومان در شروع نیمه اول وقت‌های اضافه نای حمله کردن نداشتند و این کرواسی بود که با ایجاد چند موقعیت خطرناک بالاخره در دقیقه 98 به گل سوم دست یافت.

برونو پتکوویچ با پاس لوکا مودریچ در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و تصمیم به شوتزنی از همان منطقه گرفت. شوت زیبای او با عبور از کنار دستان بیلو به گل سوم کروات‌ها بدل شد. هلند در نیمه دوم فشار را دوباره بیشتر کرد و در دقیقه 110 فاصله‌ای تا زدن گل مساوی نداشت، اما مالن با بی‌دقتی دروازه خالی را از چند قدمی نتوانست باز کند.

1887401

کرواسی در دقیقه 115 فاصله‌ای تا زدن گل چهارم نداشت، اما شوت سنگین پاشالیچ از داخل محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد. این تیم به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 117 روی خطای ناشیانه تایرل مالاسیا صاحب ضربه پنالتی شد که لوکا مودریچ آن را به گل چهارم تبدیل کرد.

1887403

کرواسی بعد از زدن گل چهارم هم به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 120 توسط پتکوویچ گل پنجم را هم زد، اما داور بازی در عین ناباوری این گل صحیح را مردود اعلام کرد تا شکست هلند سنگین‌تر نشود و بازی با پیروزی 4-2 شاگردان دالیچ به پایان برسد.

1887398

دیدگاه‌ها