کد خبر : 1944286 | 25 خرداد 1402 ساعت 07:45 | 32.7K بازدید | 4 دیدگاه

170 بازی ملی، همین امسال!

رکورد خارق‌العاده‌ای که مودریچ می‌شکند

لوکا مودریچ می‌تواند در سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۷۰ بازی ملی عبور کند‌.

رکورد خارق‌العاده‌ای که مودریچ می‌شکند

به گزارش "ورزش سه"، لوکا مودریچ، بازیکن باشگاه رئال مادرید و تیم ملی کرواسی، این روزها جزء معدود ستاره‌هایی محسوب می‌شود که با وجود پا به سن گذاشتن همچنان در سطح اول فوتبال اروپا بازی می‌کند و می‌تواند به این روند در ۳۷ سالگی ادامه دهد.

مودریچ در تیم ملی کرواسی دو افتخار بزرگ نائب قهرمانی و سومی در دو جام جهانی متوالی را دارد و علی‌رغم اینکه دستش از جام قهرمانی مهمترین رویداد ملی کوتاه مانده، اما با بازوبند کاپیتانی به جایگاه ارزشمندی رسیده است‌.

1887434

او از سال ۲۰۰۱ عضو تیم زیر ۱۵ سال کرواسی بود و پس از آن تمام رده‌های سنی ملی را تجربه کرد و در نهایت سال ۲۰۰۶ به تیم بزرگسالان دعوت شد و تا کنون برای هفده سال متوالی پیراهن قرمز و سفید تیم بزرگسالان کرواسی را بر تن کرده است.

او در این سال‌ها ۱۶۲ بازی ملی را تجربه کرده و ۲۳ گل نیز به ثمر رسانده است‌. سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین سال‌های فوتبالی او بود؛ مودریچ با درخشش خود در سال ۲۰۱۸، در ابتدا با رئال قهرمان اروپا شد و سپس با کرواسی نایب قهرمان جام جهانی شد و بهترین بازیکن این رقابت‌ها شناخته شد و توپ طلای این تورنمنت را تصاحب کرد.

1887435

مودریچ همچنین رکورد خوبی در بازی کردن در جام‌های جهانی دارد و از سال ۲۰۰۶، ۴ جام جهانی متوالی را تجربه کرد و در این تورنمنت ۱۹ بار بازی کرده و دو گل و یک پاس گل را به ثبت رسانده است‌.

دیدگاه‌ها