کد خبر : 1944397 | 25 خرداد 1402 ساعت 17:26 | 40.2K بازدید | 21 دیدگاه

رونمایی از توپ لیگ برتر: فناوری در خدمت فوتبال زیباتر

لیگ برتر فوتبال انگلیس از توپ رسمی این لیگ که در فصل 24-2023 مورد استفاده قرار خواهد گرفت رونمایی کرد.

رونمایی از توپ لیگ برتر: فناوری در خدمت فوتبال زیباتر

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام برنامه مسابقات فصل آینده لیگ برتر انگلیس، از توپ رسمی فصل 24-2023 هم رونمایی شد. توپی که توسط کمپانی نایک تولید شده است.

سازمان لیگ برتر ساعاتی پیش ضمن اعلام برنامه رسمی مسابقات فصل آینده تاریخ شروع این رقابت‌ها را روز 11 آگوست اعلام کرد. بعد از آن نوبت به رونمایی از توپ رسمی این فصل رسید. توپی که توسط کمپانی نایک طراحی و ساخته شده و از اولین بازی فصل که بین برنلی و منچسترسیتی برگزار خواهد شد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1887617

در طراحی نایک برای توپ جدید لیگ برتر روی رنگ نارنجی تکیه شده و رگه‌های نارنجی‌رنگی در کل سطح این توپ به چشم می‌خورد. این در کنار نوارهای مشکی‌ای است که به صورت نامنظم در سطح توپ پراکنده شده است. نایک می‌گوید استفاده از رنگ نارنجی و نوارهای نامنظم مشکی به قابلیت دید توپ در شرایط نوری مختلف کمک می‌کند.

1887618

در ساخت توپ جدید لیگ برتر از تکنولوژی جدید شرکت نایک با عنوان Aerow Sculpt استفاده شده است. در این فناوری در زمان حرکت توپ هوا در اطراف سطح توپ به شکلی خاص حرکت می‌کند و این باعث پیش‌بینی‌پذیرتر شدن مسیر حرکت آن می‌شود. در کنار این در توپ جدید نایک از فناوری All Conditions Control استفاده شده که امکان استفاده از میکرو فلپ‌ها را می‌دهد. همه این فناوری‌ها برای رسیدن به تجربه‌ای بهتر برای بازیکنان و تماشاچیان مورد استفاده قرار گرفته است.

1887619

دیدگاه‌ها