کد خبر : 1944475 | 26 خرداد 1402 ساعت 00:41 | 53.7K بازدید | 27 دیدگاه

وحید هاشمیان یک مدرک خاص گرفت (عکس)

مربی و بازیکن سابق تیم ملی ایران در یک دوره و کارگاه پیشرفته مربیگری و آموزشی فوتبال شرکت کرد.

وحید هاشمیان یک مدرک خاص گرفت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، وحید هاشمیان که پس از خداحافظی از فوتبال در باشگاه‌های آلمانی مشغول به کار شد و در هامبورگ ب و تیم جوانان این باشگاه مربیگری کرد و سپس در کنار مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ به‌عنوان دستیار در تیم ملی ایران فعالیت داشت، حالا در شرایطی که مقطعی از حضور روی نیمکت تیم‌ها فاصله گرفته، در یک دوره آموزشی شرکت کرده است.

هاشمیان که صحبت از حضورش در برخی تیم‌های لیگ برتری نیز مطرح شده بود، حالا درباره حضورش در یک کلاس آموزشی در آلمان نوشته است:

«پس از طی کردن تمام دوره‌های مربیگری که آغاز آن از سال ۲۰۰۸ با دریافت مدرک B یوفا آغاز شد و در نهایت سال ۲۰۱۵ با دریافت مدارک عالی و نهایی پرولایسنس زیر نظر فدراسیون فوتبال آلمان که هم علاقه شخصی بنده و هم افتخاری بود که بتوانم این عنوان را کسب کنم.
این روزها فرصتی پیدا کردم در یک دوره تخصصی ورزشی فشرده و ‌کارگاه آموزشی تخصصی ورزشی شرکت کنم.
در این دوره درس‌هایی شامل استراتژی و مدیریت، هویت و فلسفه‌سازی سبک بازی و طراحی تمرین، کادرسازی، استراتژی، استعدادشناسی و تربیت استعدادها، ارزش‌ها و اصول‌ها و زیرساخت و نوآوری را سپری کردم.
خوشحالم که همچنان با آموزش و فراگیری روش‌ها و متدهای روز دنیا به‌عنوان یک ایرانی می‌توانم به دانش خودم بی‌افزایم و این دوره باعث شد که با ورزش‌های مختلف زیر نظر استادان و کارشناسان متخصص آشنا بشوم و بحث و تبادل نظر داشته باشم و در زمینه مربیگری و مدیریت زندگی شخصی نیز موارد بسیار تاثیرگذار را فرا گیرم.
البته که این روزها گویا در ورزش کشورمان خیلی دانش و آموزش و تخصص‌گرایی ارزشی ندارد و به راحتی نادیده قرار می‌گیرد، اما حال دلم را خوب می‌کند وقتی دانش روز دنیا را فرا می‌گیرم و امیدوارم بتوانم روزی در کار با استعدادها و نسل جوان کشورم آنها را منتقل کنم تا ادای دینی به ایران و مردم کشورم کرده باشم.»

1887751

دیدگاه‌ها