کد خبر : 1944511 | 26 خرداد 1402 ساعت 10:58 | 29.4K بازدید | 13 دیدگاه

حامد شیری و نساجی، قصه‌ای که به پایان رسید

حامد شیری مدافع میانی و کاپیتان نساجی در سن 37 سالگی از این تیم جدا شد و فصل آینده در صورت ادامه‌ی حضور در لیگ برتر بازی در تیم دیگری را دنبال خواهد کرد.

حامد شیری و نساجی، قصه‌ای که به پایان رسید

به گزارش "ورزش سه"، بازیکن آملی فوتبال ایران که سال‌های ابتدایی دوران بازی را در شموشک و فجر سپاسی گذراند، خیلی زود در نساجی چهره شد و مورد توجه تیم سایپا قرار گرفت. مهم‌ترین مشخصه بازی حامد شیری در قلب خط دفاعی گل‌هایی بود که او در ضربات ایستگاهی می‌زد و همچنین قدرت ضربات با پای او جالب توجه بود. حامد شیری طی 7 فصل حضور در تیم سایپا بازی‌های زیادی را در پست هافبک دفاعی انجام داد و نشان داد قابلیت بازی در هر دو پست را دارد. او در تیم ساپیا خاطرات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرد و در نهایت بعد از 7 فصل بازی در تیم تهرانی تصمیم گرفت بار دیگر به تیم زادگاهش یعنی نساجی برگردد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که نساجی با هدایت جواد نکونام بعد از 24 سال به سطح اول فوتبال ایران برگشت.

حامد شیری در بازگشت به نساجی یک موفقیت بزرگ را تجربه کرد. قهرمانی در جام حذفی که منجر به صعود تیم به لیگ قهرمانان آسیا شد که در تاریخ حیات باشگاه نساجی بی‌سابقه بود. فصلی فراموش نشدنی برای نساجی. در فصلی که نساجی به دلیل زیر کشت رفتن زمین استادیوم شهید وطنی مجبور بود، بیشتر بازی‌های خود را در استادیوم‌های خارج از استان به خصوص استادیوم امام رضای مشهد انجام دهد. با این حال بازی‌های پایانی نساجی در جام حذفی در استادیوم آزادی برگزار شد و تماشاگران نساجی هم به چشم این موفقیت بزرگ و فراموش نشدنی را دیدند. حضور آنها در استادیوم آزادی این قدر پررنگ بود که گویی استقلال و پرسپولیس است که در آزادی بازی می‌کنند.

رد پای حامد شیری در این موفقیت بزرگ پر رنگ بود. در مصاف با استقلال در مرحله یک چهارم نهایی او به زیبایی هر چه تمام‌تر همانند دیگر بازیکنان نساجی ضربه‌ی پنالتی‌اش را تبدیل به گل کرد تا نساجی در مسیر قهرمانی در جام حذفی یک تیم مدعی را حذف کند. در دقیقه 118 بازی با مس در استادیوم آزادی در حالی که همه‌ی نفس‌ها در سینه‌ها حبس شده بود، او پشت ضربه‌ی پنالتی ایستاد و ضربه‌اش را تبدیل به گل کرد تا حکم صعود نساجی به دیدار پایانی را امضاء کند. جایی که نساجی، آلومینیوم اراک را با مهدی رحمتی شکست داد و بر جام بوسه زد تا ویترین باشگاه قدیمی و پرطرفدار مازندران خالی از جام نباشد. 

قصه‌ی حامد شیری و نساجی این جا به پایان رسید. البته که او با افتخار نساجی را ترک می‌کند. در فصلی که نساجی در لیگ برتر سیزدهم شد و در مصاف نیمه نهایی جام حذفی هم با 4 گل در برابر استقلال شکست خورد، او با زدن 7 گل لقب گل‌زن‌ترین مدافع میانی لیگ برتر را به خود اختصاص داد و در گلزنی جور مهاجمان این تیم را کشید. او به همان اندازه که در سایپا بازی کرد در نساجی هم بازی کرد و حال باید منتظر ماند و دید که در سن 37 سالگی چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت. مدافع بی‌حاشیه و آرام فوتبال ایران که کمترین جابجایی را در بین تیم‌های لیگ برتری داشت و به طور حتم سایپا و نساجی به داشتن چنین بازیکنی در ترکیب افتخار می‌کنند.

دیدگاه‌ها