کد خبر : 1944588 | 26 خرداد 1402 ساعت 17:12 | 67.4K بازدید | 23 دیدگاه

آجورلو: اگر می‌ماندم، تا پاییز این طلب واریز می‌شد

علت عدم پرداخت بدهی استراماچونی مشخص شد

مصطفی آجورلو راز عدم پرداخت بدهی استقلال به استراماچونی را در زمان مدیریتش در این باشگاه افشا کرد.

علت عدم پرداخت بدهی استراماچونی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از انتقاداتی که از مصطفی آجورلو مطرح بود، این است که وی طی زمان مدیریت در استقلال، بدهی آبی پوشان به آندره‌آ استراماچونی را پرداخت نکرد، آن هم در شرایطی که هم مبلغ ارز در آن زمان پایین بود و هم اینکه چندین برابر مبلغ بدهی، در حساب باشگاه پول بوده است.

آجورلو که پس از برکناری از استقلال با آنتن و برنامه فوتبال برتر مصاحبه‌های مفصلی را انجام داده بود، این بار در گفتگو با تسنیم به تشریح علل عدم واریز طلب استراماچونی به حساب این سرمربی پرداخت.

* اگر می‌ماندم پول استراماچونی را می‌دادم
بنده اواخر مهر از استقلال جدا شدم و 123 میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود بود. فکر می‌کنم دلار حوالی 30 هزار تومان بود در آن مقطع. می‌توانستند مجموع طلب استراماچونی را از همین محل با کمتر از 40 میلیارد تومان پرداخت کنند. یعنی شما اگر دقیق محاسبه کنید با 123 میلیارد تومان و دلار 30 هزار تومانی و طلب استراماچونی که کمتر بود می‌توانستند سه بار این مبلغ را پرداخت کنند، پس اینکه می‌گویند آجورلو پولی باقی نگذاشت که این بدهی پرداخت شود هم دروغ است، ضمن آنکه اگر می‌ماندم با اسپانسر این رقم پرداخت می‌شد.

* اولویت با بدهی‌های قطعی بود
اول اینکه در فهرست بدهی‌ها، اولویت با پرداخت بدهی‌های قطعی است. اولویت اول بدهی‌های مورد تأیید کمیته مصارف از محل فروش سهام بورس بود که قطعی شده و می‌بایست در همان زمان فوراً پرداخت می‌شد و حدود 90 میلیارد تومان با تأیید کمیته مصارف به همین عنوان پرداخت شد. طلب بیمه و مالیات هم از جمله بدهی‌های معوق قطعی بود که اصلاً 34 میلیارد بدهی بیمه را مستقیماً از حساب باشگاه برداشت کردند.

1738190

* تا بعد از جام جهانی، برای پرداخت این مبلغ فرصت بود
در آن مقطع تشکیل کمیته مصارف حکم آقای استراماچونی هنوز نهایی و قطعی نشده بود و احکام قطعی دیگری وجود داشت که باید پرداخت می‌کردیم. تاریخ رسیدن احکام و اعلام موعد پرداخت مشخص است. بعد از اعلام حکم نهایی دادگاه عالی ورزش در اواخر مرداد، فیفا مهلتی برای پرداخت بدهی در نظر گرفت و بعد اعلام شد برگزاری جلسه مربوطه کمیته انضباطی در این خصوص به بعد از جام جهانی موکول شد. پس تا بعد از مسابقات جام جهانی هنوز برای پرداخت این مبلغ فرصت بود. بعد هم اعلام کردند که از استراماچونی درخواست شده شماره حساب اعلام کند. یعنی کمی قبل از تغییر بنده این حکم آمده بود و کمتر از دو ماه بعد تغییرات انجام شد.

* باید طلب استرا را از محل جذب اسپانسر پرداخت می‌کردیم 
دلیل دوم این بود که بدهی‌های قطعی با استفاده از منابع بورس پرداخت شده بود، مبلغ 123 میلیارد تومان ضمانت وامی بود که از بانک دریافت شد پس باید طلب استرا را از محل جذب اسپانسر پرداخت می‌کردیم که در انتظار امضای قرارداد اسپانسر هم بودیم، اما مهلت ندادند و زمانی تغییرات اتفاق افتاد که هنوز قرارداد قبلی اسپانسر تمام نشده بود و امکان امضای قرارداد جدید نبود.

* می‌توانستند وقتی حکم قطعی شد، آن را پرداخت کنند
بنده اواخر مهر ماه از استقلال جدا شدم، بعد از جدایی من مجوز برداشت از حساب را دریافت و کل آن مبلغ را هزینه کردند، خب وقتی حکم استراماچونی قطعی شده از همین محل مبلغ آن را پرداخت می‌کردند در حالی که دلار هم به قیمت فعلی نرسیده بود و طلب ایشان هم کمتر بود.

1738191

* در دوران تمدید قرارداد اسپانسر جدا شدم
اگر من مانده بودم در استقلال، مسئولیت پرداخت این بدهی را برعهده داشتم که راه‌حل‌های لازم هم وجود داشت و اقداماتی هم انجام شده بود. ما در آستانه امضای قرارداد اسپانسر بودیم. قرارداد ما با اسپانسر یک ساله بود و هنوز تمام نشده بود که من رفتم. اما در دورانی که بودم در حال تمدید قرارداد بودیم و در آستانه تفاهم. از محل پیش‌پرداخت قرارداد جدید این مبلغ را پرداخت می‌کردیم. ما بدهی‌های قطعی را پرداخت کرده بودیم و بدهی استراماچونی هنوز بدهی قطعی نبود پس اول باید بدهی‌های قبلی که قطعی شده بود را می‌دادیم که این کار را کردیم.

* قطعاً در پاییز طلب استرا را پرداخت می‌کردیم
من تقریباً بدهی‌های دوران خود و حتی دوران قبل از خودم را پرداخت کردم و قطعاً در همان پاییز مبلغ طلب استرا را هم پرداخت می‌کردیم، اما به ما امان ندادند و مدیرعامل تیم قهرمان را تغییر دادند. مثل این است که شما راننده در حال حرکت را از پشت فرمان بلند کنید و بعد بگویید ماشین به دره سقوط کرد و راننده را مقصر جلوه دهند. ما در جاده درست با سرعت خوب در حال حرکت بودیم. شما راننده را تغییر دادید. بعد که نتوانستند امور را سامان دهند، خواستند پای دیگران را وسط بکشند. اتفاقاً الان من طلبکارم و آنها بدهکار.

دیدگاه‌ها