کد خبر : 1944653 | 27 خرداد 1402 ساعت 02:00 | 48.4K بازدید | 38 دیدگاه

طغیان آجورلو علیه حاشیه‌سازان

عاملان کودتا، استقلال را به این روز انداختند

مدیرعامل سابق استقلال می گوید که انتشار قرارداد بازیکنان استقلال هدفمند بود و چرا این اتفاق برای رقبا رخ نداد.

عاملان کودتا، استقلال را به این روز انداختند

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه بیش از 8 ماه از جدایی مصطفی آجورلو می گذرد، اما هنوز اخبار و حواشی پیرامون حضور این مدیر باتجربه در استقلال ادامه دارد. آبی ها در زمان مدیریت وی توانستند پس از سالها و بدون شکست قهرمان لیگ برتر شوند اما برکناری وی از مدیریت باشگاه، اتفاق پرحاشیه ای بود.

آجورلو که پس از چند ماه سکوت در گفتگو با آنتن ورزش سه درخصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخته بود، حالا و با پایان فصل و ناکامی استقلال در جام های داخلی و حذف از آسیا، گفته های بیشتری در مورد دوران مدیریتی خود دارد.

1786429

او در بخش هایی از مصاحبه طولانی اش با تسنیم مدعی شده که کودتاگران او را از مدیریت باشگاه عزل کرده و استقلال را به عقب برده اند:

* چرا اسناد سپاهان و پرسپولیس منتشر نشد؟
این تیم قهرمان و بدون حاشیه را به این روز کشاندید که تا پایان فصل اسپانسر نداشت. روند درآمدزایی باشگاه قطع شد و به جای کار، مدام اسناد محرمانه معلوم نیست از کجا بیرون می‌آمد که مثلاً ما تخریب شویم. در سپاهان، پرسپولیس، فولاد و گل‌گهر هم اسناد محرمانه و قراردادها بیرون آمد؟ انواع بی‌اخلاقی‌ها برای فرار از پاسخگویی انجام شد.

* عاملان کودتا استقلال را به این روز انداختند
امروز عاملان کودتا پاسخ دهند که چرا استقلال را به این روز انداختند؟ چرا باید دستاورد تبلیغات محیطی از بین برود؟ چرا نتوانستید آن را حفظ کنید؟ چرا از حق استقلال دفاع نکردید؟ استقلال را به عقب بازگرداندند، بعد هم طلبکار شدند. اتفاقاً من الان مدعی هستم و کارگردانان اصلی باید پاسخ بدهند. منتهی پاسخ این شکلی بوده است که قراردادهای بازیکنان  بیرون می‌آید. عدد و رقم درست می‌کنند و جدول غیرواقعی به نام پرداخت وام  پخش می‌کنند. این کار چه کسانی است؟ چرا برای فولاد، گل‌گهر و سپاهان و پرسپولیس این اتفاق‌ها نمی‌افتد؟ مشکلات خودشان را می‌خواستند با تخریب بنده حل کنند، اما به واقع حل شد؟ نه، نمی‌شود. اینها جای درآمدزایی اسپانسر را نمی‌گیرد.

* با تفکرات 30 سال پیش نمی شود استقلال را اداره کرد
بگویند با تبلیغات محیطی چه کردند؟ بگویند چقدر درآمد داشتند؟ با افکار انقباضی نمی‌شود و با تفکرات سه دهه گذشته ورزش نمی‌شود استقلال را اداره کرد. با صراحت می‌گویم که آن دوران تمام شده است. جالب است عدد و رقم‌های استقلال را می‌گویند و فضاسازی می‌کنند، بعد تیم‌های دیگر خیلی راحت اعداد بالاتر هزینه می‌کنند و در بازار جلو می‌افتند تا استقلال را از کورس قهرمانی دور نگاه دارند. این اتفاقی است که اگر مراقب نباشیم می‌افتد.

1671697

* فیرپلی مالی به پسرفت فوتبال می‌انجامد
استقلال تیم بزرگی است و باید بهترین نقل‌ و انتقالات را داشته باشد. باید بهترین تیم برای استقلال بسته شود. حالا که به اینجا رسیدیم بگویم که قوانینی مثل فیرپلی مالی بدون تلاش برای کسب حق فوتبال در نهایت به پسرفت فوتبال می‌انجامد. با این قوانین به جای اینکه سایز و اندازه اقتصاد فوتبال را بزرگ کنند برعکس در حال کوچک کردن و محدود کردن اقتصاد فوتبال هستیم. برگردیم به سؤال شما؛ من اگر بودم حتماً بعد از قطعی شدن حکم، بدهی استرا پرداخت می‌شد، ولی عملاً وقتی برای این کار نبود.

* پولادگر گفت تصمیم گرفته‌اند شما را کنار بگذارند 
شما بارها مدعی موضوع کودتا شدید، اما آقای پولادگر گفت برخی اعضای هیئت مدیره شکایت‌هایی از آقای آجورلو داشتند و در نهایت تصمیم گرفتند ایشان را برکنار کنند.

آقای پولادگر رفیق و هم‌رزم قدیمی بنده بوده است و ان‌شاءالله در ماه مبارک در آن برنامه حقیقت را گفته است. ما با هم صحبت کردیم و ایشان همان شب به من گفت؛ آقای آجورلو تصمیم گرفته‌اند شما را کنار بگذارند و این کار از جانب من نیست، باید اجرا کنیم و خواستم شما در جریان باشید. ان‌شاءالله آقای پولادگر مصاحبه کند و بگوید این ادعای من نادرست است و اینطور نبوده که دلیل اتخاذ این تصمیم را بیان کرد.

* شبانه به اعضای هیئت مدیره گفتند صورتجلسه آماده کرده‌ایم و امضا کنید
من فقط یک جمله به دوست قدیمی خودم می‌گویم که آقای پولادگر، آخرت خودت را برای دنیای دیگران نباید خراب کنی و حقیقت را بگو. من رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بودم و هنوز هم در ثبت شرکت‌ها نام بنده را تغییر نداده اند، بعد جلسه هیئت مدیره بدون اطلاع رئیس هیئت مدیره در وزارت ورزش برگزار می‌شود؟ شبانه یک به یک به اعضای هیئت مدیره زنگ می‌زنند بیایید، صورتجلسه آماده کرده‌ایم و امضا کنید که برخی از همان اعضا با من تماس می‌گیرند و می‌پرسند آقای آجورلو چه کنیم؟ برخی هم که حاضر نشدند امضا کنند، به دیگران هم مسائل غیرواقعی گفتند و مدعی شدند تصمیمی است که اتخاذ شده و شما باید امضا کنید. حالا می گویند از ابتدا تصمیم هیئت مدیره بود؟ ان‌شاءالله همه ما در پیشگاه مردم راست می‌گوییم. به این سؤال من جواب بدهند که چرا رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل را در جلسه دعوت نکردند؟

دیدگاه‌ها