کد خبر : 1944673 | 27 خرداد 1402 ساعت 00:13 | 14.1K بازدید | 4 دیدگاه

آسمان ورزش صربستان یک فوق‌ستاره دیگر هم دارد!

سالی که نکوست، از بهارش پیداست؛ صرب‌ها هرآنچه که در رویای خوبان است یکجا دارند.

آسمان ورزش صربستان یک فوق‌ستاره دیگر هم دارد!

به گزارش "ورزش سه"، درست در روزهایی که نواک جوکویوچ ۳۶ ساله جام قهرمانی تنیس رولن گاروس را برای سومین بار از فرانسه به صربستان می‌برد، کیلومترها دورتر و در خاک قاره‌ی آمریکا، «نیکولا یوکیچ» جوان ۲۸ ساله صربستانی نیز جام قهرمانی مسابقات NBA را از رقیبان سرسخت و باتجربه‌ی خود ربود.

حالا صرب‌ها نه تنها کارنامه‌‌ی درخشان پر افتخار ترین تنیسور تاریخ را متعلق به خود می‌دانند بلکه لقب با ارزش ترین بازیکن فینال NBA نیز از آن آنهاست. بدون شک، یوکیچ با کسب این عنوان گامی بسیار بلند در مسیر رشد و ترقی ورزش بسکتبال در صربستان برداشته، رویایی که شاید تا اندکی پیش دست نیافتنی به نظر می‌رسید.

1888098

یوکیچ در پنج بازی فینال این مسابقات با کسب میانگین آماری ۲۴.۵ در امتیاز، ۱۱.۸ ریباند و ۹.۸ پاس منجر به گل تأثیرگذار ترین مهره تیم دنور ناگتز در کسب عنوان قهرمانی بود.

1888099

گفتنی است دنور ناگتز در این فصل با آمار ۵۳ برد و ۲۹ باخت به عنوان تیم اول کنفرانس غرب وارد تورنمنت حذفی شده و در این مرحله با ثبت رکورد ۱۲ برد و فقط ۳ شکست به مصاف تیم میامی هیت در فینال رفت. این تیم با کسب ۴ پیروزی و ۱ شکست پس از پنجاه سال با پشتکار و تلاشی مثال زدنی به مقام قهرمانی رسید.

فرامرز متقی

دیدگاه‌ها