کد خبر : 1944719 | 27 خرداد 1402 ساعت 11:30 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

ورود معتمدی به چرخه کسب سهمیه المپیک با وزن‌کشی

وزنه‌بردار ملی پوش ایران در مسابقات جایزه بزرگ کوبا وزن‌کشی کرد اما وزنه نزد و به این ترتیب اولین مسابقه گزینشی المپیک خود را پشت سر گذاشت.

ورود معتمدی به چرخه کسب سهمیه المپیک با وزن‌کشی

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رسول معتمدی وزنه بردار ایران برای ورود به چرخه کسب سهمیه المپیک، در مسابقات جایزه بزرگ کوبا شرکت کرد اما وزنه نزد.

معتمدی پس از حدود هفت ماه دوری از مسابقات، نامش در گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات گزینشی المپیک کوبا رد شد که تنها وزن کشی کرد اما وزنه نزد. به این ترتیب معتمدی با وزن کشی وارد چرخه المپیک شد اما چون رکوردی به ثبت نرساند وارد رنکینگ نمی‌شود.

در چرخه کسب سهمیه المپیک پاریس، وزنه برداران می‌توانند در برخی مسابقات گزینشی المپیک وزن‌کشی کنند تا از آنها تست دوپینگ گرفته شود اما وزنه نزنند.

معتمدی آبان سال گذشته در لیگ برتر از ناحیه دست مصدوم و مجبور انجام عمل جراحی شد. او در اثر این اتفاق قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا و قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی را که هر دو گزینشی المپیک بودند از دست داد. 

مسابقات جایزه بزرگ کوبا اولین گزینشی المپیک معتمدی محسوب می‌شود و او باید در چهار مسابقه دیگر شرکت کند. همچنین باید در یکی از این چهار مسابقه، رکورد مجموع بالایی ثبت کند تا بتواند جزو ۱۰ نفر رنکینگ دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار بگیرد.

معتمدی قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱، قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی است.

دیدگاه‌ها