کد خبر : 1944814 | 27 خرداد 1402 ساعت 16:38 | 135.9K بازدید | 53 دیدگاه

روایت امین منوچهری از بازیکنی که غیرمجاز اعلام شد

رازگشایی از بزرگ‌ترین حق‌خوری استقلال در فصل گذشته!

بازیکنی که بر خلاف تمام مدارک رسمی و ارائه شده و حتی در تست تراکم استخوان غیرمجاز تشخیص داده شده بود و به واسطه حضورش در بازی‌های استقلال از این تیم امتیاز کم شده بود، به تیم ملی نونهالان ایران دعوت شد.

رازگشایی از بزرگ‌ترین حق‌خوری استقلال در فصل گذشته!

به گزارش "ورزش سه"، لیست جدید تیم ملی فوتبال نونهالان ایران توسط علی دوستی‌مهر اعلام شده که در این لیست، در کنار سایر بازیکنان، نام طاها ساوری نیز به چشم می‌خورد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم نونهالان باشگاه استقلال را به دلیل استفاده از این بازیکن با جریمه کسر امتیاز مواجه کرده بود؛ زیرا این بازیکن را به دلیل صغر سنی، غیرمجاز تشخیص داده بود.

این در حالی است که اگر امتیازات باشگاه استقلال کم نمی‌شد، آبی‌ها به مقام قهرمانی لیگ می‌رسیدند. به همین بهانه، گفت‌وگویی داشتیم با امین منوچهری که در ادامه می‌خوانید؛

منوچهری در مورد دعوت این بازیکن به تیم ملی گفت: "قطع به یقین این بازیکن مشکلی از لحاظ سنی ندارد، ولی متاسفانه امتیازات تیم ما را کم کردند و زحمات بچه‌های من را نادیده گرفتند و در مقطع حساس پایان فصل که برای قهرمانی می‌جنگیدیم، با تنزل رتبه مواجه شده و انگیزه‌های بازیکنانم از بین رفت. بچه‌هایی که کم سن و سال هستند و نتوانستند خود را جمع و جور کنند و به خاطر همین حواشی امتیازات را از دست دادیم."

سرمربی نونهالان استقلال در ادامه گفت: "طبق قوانین تیم‌های پایه باشگاه باید بازیکن را از لحاظ سنی تایید کند. باشگاه و من به شخصه، تمام مراحل را طی کرده بودیم. از مدارک مدرسه و شناسنامه تا پاسپورت عکس‌داری که این بازیکن داشت را چک کرده بودیم. شخصا به اداره گذرنامه رفتم و آنجا هم مشخص شد که او هیچ مشکلی از لحاظ سنی ندارد."

1757677

دلیل کسر امتیازات، سوال بعدی بود که بازیکن سابق استقلال در خصوص آن گفت: "وقتی طاها به تیم ملی دعوت شد، به واسطه مسابقاتی که در پیش بود از او تست تراکم استخوان گرفتند. در این تست هم هیچ مشکلی وجود نداشت. در ادامه به خاطر حواشی‌ای که افراد شاغل در فوتبال پایه رقم می‌زنند، در یک فعل و انفعال، طی 24 ساعت همه چیز به ضرر باشگاه استقلال شد و تمام امتیازات تیم ما گرفته شد، آن هم در حالی که تمام مدارک ما درست بود. اداره گذرنامه هم پاسپورت این بازیکن را گرفت و از دوازده هفته آخر لیگ و با گرفتن پاسپورت این بازیکن، من دیگر از او در تیمم استفاده نکردم. طبیعتا من مربی و باشگاه استقلال هیچ قصوری مرتکب نشدیم وقتی شناسنامه، مدارک مدرسه، اداره گذرنامه و تست تراکم استخوان بدون مشکل بوده است."

منوچهری در ادامه مصاحبه گفت: "الان هم فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که این بازیکن مشکلی ندارد که او را به تیم ملی نونهالان دعوت کرده است که در این صورت کسر آن امتیازات از باشگاه استقلال محلی از اعراب ندارد و با برگشت امتیازات، تیم ما می‌تواند مجددا سهمیه لیگ کشوری را به دست بیاورد و این بازیکنان دوباره فرصت حضور در لیگ کشوری را به دست بیاورند و تا تیم نوجوانان تجربیات مختلف بدست بیاورند."

پیش از این هم چنین اتفاقاتی افتاده بود؟ این سوالی است که منوچهری در پاسخ به آن گفت: "بله قبلا هم نظیر این اتفاقات افتاده بود، اما به خاطر اینکه باشگاه‌ها مقصر نبودند، امتیازات برگشته است. نکته جالب اینکه کمیته انضباطی یک بار رای را به سود استقلال داد که ما هم از این بازیکن در سایر بازی‌ها استفاده کردیم و بعد از آن هم استیناف رای را تایید کرد اما فشار عده‌ای باعث شد اداره گذرنامه پاسپورت این بازیکن را ضبط کند و بعد از آن هم من طاها را بازی ندادم، اما کمیته استیناف دوباره رای را تغییر داد."

دیدگاه‌ها