کد خبر : 1944861 | 28 خرداد 1402 ساعت 03:45 | 30.1K بازدید | 3 دیدگاه

استقبال ویژه روی سازه کهنه بیشکک

جمعه قرقیزستان با ستاره‌های ایران تاریخی شد (عکس)

ورزشگاه قدیمی شهر بیشکک جمعه خاطره‌انگیزی را سپری کرد؛ مردم این شهر مدت‌ها بود چنین جوی را تجربه نکرده بودند.

جمعه قرقیزستان با ستاره‌های ایران تاریخی شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار ایران و قرقیزستان در تورنمنت کافا برای مردم کشور میهمان یک اتفاق مهم و جذاب تلقی می‌شد؛ فوتبال در قرقیزستان ریشه زیادی ندارد و از این رو مسئولان این کشور در سال‌های گذشته اقدامات زیادی برای محبوب‌تر کردن این رشته ورزشی انجام داده‌اند. با این حال مردم این کشور کم‌جمعیت خیلی کم پیش می‌آید که ورزشگاه ملی قرقیزستان را پر کنند.

در بازی عصر جمعه ایران و قرقیزستان اما این اتفاق رخ داد؛ ورزشگاه اومور زاکوف با آن سازه قدیمی خود روز جمعه میزبان دیدار قرقیزستان و ایران بود. این ورزشگاه که قدمتی 81 ساله دارد، خیلی کم پیش می‌آید که همه 23 هزار صندلی‌اش برای یک مسابقه فوتبال پر شوند اما در مصاف با ایران این اتفاق رخ داد.

دیدار قرقیزستان با ایران و تماشای ستاره‌های تیم ملی که خیلی از آنها لژیونر هستند، آنقدر برای مردم کشور میزبان جذاب بود که حتی صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان هم در ورزشگاه ملی بیشکک حضور یافت و تماشاگر این مسابقه شد.

1888392
1888393
1888394

اگرچه جو امنیتی شدیدی در جریان بازی در ورزشگاه حاکم بود، اما این مسابقه یک اتفاق تاریخی و مهم در قرقیزستان محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال این کشور خیلی کم پیش می‌آید که میزبان تیم‌های بزرگ آسیا باشد و مسابقه با ایران در تورنمنت کافا این شرایط را فراهم کرد. جایی که همه بلیت‌های بازی فروش رفت و بسیاری از مردم مقیم بیشکک با حضور در ورزشگاه اومور زاکوف تماشاگر بازی شدند.

تصاویر منتشر شده از حضور تماشاگران در ورزشگاه بیشکک هنگام بازی با ایران به خوبی ذوق‌زدگی هواداران قرقیزستانی از حضور ستاره‌های تیم ملی در زمین را نشان می‌دهد. هوادارانی که حضورشان روی سکوهای سازه انگلیسی و کهنه اومور راکوف رنگ و بوی دیگری به این ورزشگاه بخشید و جمعه دل‌انگیزی برای آنها رقم زد.

دیدگاه‌ها