کد خبر : 1944972 | 28 خرداد 1402 ساعت 11:45 | 30.7K بازدید | 22 دیدگاه

وقتش شده این تیم کرواسی قهرمان شود

اسپانیا مقابل بهترین تیم تاریخ!

درخشش تیم ملی کرواسی در چند سال اخیر باعث شده که بسیاری مشتاق دیدن قهرمانی آن‌ها در لیگ ملت‌های اروپا باشند.

اسپانیا مقابل بهترین تیم تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، مجله وال استریت ژورنال در تابستان 2012 و در شب آغاز مسابقات یورو که به میزبانی اوکراین و لهستان برگزار شد، مطلبی درباره بهترین تیم‌های تاریخ ورزش نوشت. در آن زمان تیم ملی اسپانیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یورو و جام جهانی در این مسابقات حضور داشت. 

بسیاری این تیم را یکی از بهترین تیم‌های تاریخ می‌دانستند و این مجله هم ژاوی و اینیستا و دیگر بازیکنان بزرگ اسپانیا را با بزرگان ورزش بیسبال و حتی ستاره‌های قدیمی بوستون سلتیک و شیکاگو بولز مقایسه کرده بود. 

آن‌ها در نهایت در آن تابستان توانستند سه‌گانه رویایی را کامل کنند و سومین عنوان قهرمانی متوالی را هم به دست آورند تا نام بازیکنانی چون ایکر کاسیاس، پویول، سرخیو راموس، ژاوی، اینیستا، سرخیو بوسکتس، داوید ویا و... در تاریخ جاودانه شود. 

اما پایان دوران قدرت‌نمایی اسپانیا در جام جهانی 2014 فرا رسید. آن‌ها در مرحله گروهی توسط هلند و شیلی حذف شدند و دو سال بعد در یورو هم اولین شکست را برابر کرواسی تجربه کردند. 

حالا که منتظر تماشای دیدار فینال لیگ ملت‌های اروپا هستیم، یادآوری خاطره آن دیدار برابر بسیاری از هواداران تیم ملی کرواسی لذتبخش است. 

1887401

در یک روز گرم ماه ژوئن در بوردو بود که تیم ملی کرواسی حتی در غیاب لوکا مودریچ و ماریو مانژوکیچ نشان داد که از چه قدرتی برخوردار است. 

عملکرد درخشان و پر از انرژی این تیم در آن روز نوید ظهور تیمی پر قدرت بود اما باید به آن‌ها نشان داده می‌شد که چطور باید این انرژی را آزاد کنند اما متاسفانه این اتفاق تا اکتبر 2017 و حضور زلاتکو دالیچ روی نیمکت کرواسی رخ نداد. 

بسیاری از بازیکنانی که آن روز در ترکیب کرواسی حضور داشتند، مانند ایوان راکتیچ، ورسالیکو، پریشیچ، کواچیچ، کراماریچ و بروزوویچ، در 15 جولای 2018 در فینال جام جهانی هم برابر فرانسه به میدان رفتند و یک روز بعد نیم میلیون نفر در زاگرب از آن‌ها استقبال کردند. 

شاید بی‎‌راه نباشد اگر تیم ملی کرواسی تحت هدایت دالیچ از سال 2017 تا 2023 را به عنوان بهترین تیم تاریخ این کشور بشناسیم. 

آن‌ها در پاییز 2017 در کمال ناباوری شروع به تلاش برای کسب سهمیه جام جهانی کردند و در سال 2018 نایب قهرمان این مسابقات شدند. این تیم همچنین مدال برنز جام جهانی 2022 قطر را با خود به خانه برد و حالا به دنبال کسب عنوان قهرمانی در لیگ ملت‌هاست. 

دیدگاه‌ها