کد خبر : 1945004 | 28 خرداد 1402 ساعت 14:08 | 55.5K بازدید | 8 دیدگاه

امید فقط دو سال کوچک‌تر از سرمربی تیمش؛

گلادیاتور محبوب در شمال قطر ساکن شد!

هافبک مورد علاقه کارلوس کی‌روش تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارد.

گلادیاتور محبوب در شمال قطر ساکن شد!

به گزارش "ورزش سه"، امید ابراهیمی پنج سال قبل با جدایی از استقلال راهی الاهلی قطر شد و غیر از یک فصل حضور در یوپن بلژیک، طی چهار فصل دیگر در لیگ ستارگان به میدان رفت، اما در این مدت همواره بحث بازگشت او به جمع آبی‌پوشان مطرح بوده که حالا هم به طور جدی‌تری درباره آن صحبت می‌شود.

ابراهیمی که پس از عملکرد درخشان در سپاهان راهی استقلال شد و چهار فصل با پیراهن آبی در لیگ برتر و آسیا به میدان رفت، در کنار نمایش خوب باشگاهی در تیم ملی نیز جایگاه ثابتی با سرمربیگری کارلوس کی‌روش به دست آورد و در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز به میدان رفت ولی مصدومیت اجازه نداد او در ۲۰۲۲ قطر نیز شانس بازی پیدا کند که حالا به شرایط خوبی رسیده است.

این هافبک سابق تیم ملی دو سال قبل از الاهلی قطر راهی الوکره شد که طی مدت حضورش در این تیم جایگاه ثابتی به دست آورد و غیر از زمان‌هایی که مصدومیت داشت، در سایر بازی‌ها جزو مهره‌های اصلی این باشگاه بود که در پایان فصل هم توانست همراه الوکره در جایگاه چهارم جدول لیگ ستارگان بایستد تا سهمیه آسیایی به دست بیاورند.

پایان مدت قرارداد امید ابراهیمی با الوکره و مصدومیت‌هایی که مانع از حضور این بازیکن در ۹ مسابقه از ۲۲ هفته فصل اخیر لیگ ستارگان قطر شد، شرایطی به وجود آورده که جدایی او را از این تیم قطعی کرده، ولی با وجود گمانه‌زنی‌ها پیرامون بازگشت او به ایران، به نظر می‌رسد این بازیکن در قطر خواهد ماند.

گفته می‌شود باشگاه‌هایی در ایران (مثل نساجی مازندران) به دنبال جذب امید ابراهیمی هستند و شرایط او را مورد بررسی قرار داده‌اند، اما این هافبک سابق تیم ملی ایران به دلیل پیشنهاد دو ساله باشگاه الشمال و مبلغ خوبی که در قبال آن دریافت خواهد کرد، تصمیم گرفته همچنان در سطح اول فوتبال قطر بماند.

ابراهیمی در پنج سال اخیر که چهار فصل را در فوتبال قطر سپری کرده، نمایش درخشانی در ترکیب تیم‌های الاهلی و الوکره داشته و در ۷۳ بازی لیگ ستارگان به میدان رفته و توانسته ۹ گل بزند، ۶ پاس گل بدهد و پنالتی هم بگیرد تا این آمار نسبتا خوب برای یک هافبک دفاعی، او را همچنان تبدیل به گزینه جذابی برای تیم‌های قطری کند.

باشگاه الشمال که اخیرا با پویا اسبقی، مربی ایرانی الاصل سابق تیم‌های دالکورد سوئد، گوتبورگ سوئد، بانزلی انگلیس و تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد قرارداد امضاء کرده و هدایت تیمش را به او سپرده، قصد دارد امید ابراهیمی را به خدمت بگیرد و پیشنهاد اولیه خود را نیز به این هافبک ایرانی ارائه داده است.

1888632

پویا اسبقی که پس از دوران مربیگری در فوتبال اروپا به حاشیه خلیج فارس آمده و قصد دارد تجربه جدیدی با حضور در لیگ ستارگان قطر به دست بیاورد، امید ابراهیمی را در فهرست خرید الشمال قرار داده که بعید نیست توافق بین طرفین حاصل شود و این بازیکن فصل بعد برای یک تیم جدید قطری به میدان برود.

اما نکته جالب توجه در صورت پیوستن این هافبک به الشمال، اختلاف سنی او با سرمربی ایرانی این تیم است؛ امید ابراهیمی اگر زیر نظر پویا اسبقی کار کند، اختلاف دو سال و دو ماهه با سرمربی خود خواهد داشت که این فاصله سنی کم می‌تواند به هر دو طرف برای عملکرد بهتر و ارتباط نزدیک‌تر با بازیکنان نیز کمک کند؛ به ویژه اینکه هر دو ایرانی هستند و زبان هم را متوجه می‌شوند.

به هر حال باشگاه آینده امید ابراهیمی یکی از موارد جذاب در نقل و انتقالات تابستانی برای هواداران فوتبال ایران است، اما پیش‌بینی می‌شود او طی یکی، دو هفته آینده قراردادش با الشمال را نهایی کند و به اردوی این تیم برود.

دیدگاه‌ها