کد خبر : 1945019 | 28 خرداد 1402 ساعت 15:17 | 17.7K بازدید | 11 دیدگاه

داوری که بلینگام را جریمه کرد

سابقه تبانی و رسوایی داور فینال لیگ ملت‌ها

فلیکس زوایر، داور بازی فینال لیگ ملت‌های اروپا، داور چندان خوشنامی در فوتبال آلمان نیست.

سابقه تبانی و رسوایی داور فینال لیگ ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، چهارشنبه شب کرواسی با پیروزی 4-2 برابر هلند توانست به فینال لیگ ملت‌ها برسد. چهره دیگر تیم فینالیست نیز پنجشنبه مشخص شد و اسپانیا با برتری 2-1 برابر ایتالیا راهی بازی نهایی شد. امشب ساعت 22.15 به وقت تهران در ورزشگاه شهر روتردام بازی فینال بین کرواسی و اسپانیا برگزار می‌شود و با اعلام یوفا، فلیکس زوایر نیز داور این بازی حساس خواهد بود.

1888654

در پرونده این داور آلمانی سابقه رسوایی، تبانی و قضاوت جنجالی در درکلاسیکر به چشم می‌خورد. 

در سال 2005 او در دسته دوم کمک داور بود و در پرونده فساد داوری و اتهام تبانی داوری به نام روبرت هویزر ابتدا به عنوان شاهد حاضر شد و سپس مشخص شد که او نیز 300 یورو رشوه دریافت کرده تا به نفع تیمی خاص پرچم بزند.  هویزر مادام‌العمر از داوری محروم شد ولی فدراسیون فوتبال آلمان زوایر را تنها 6 ماه محروم کرد.

 او که حالا یک داور مشهور و بین المللی است، به خاطر همین سابقه بد مورد کنایه جود بلینگام قرار گرفته بود. زوایر که داور بازی بایرن-دورتموند بود، قضاوتی پر حرف و حدیث داشت و بلینگام پس از بازی گفته بود چرا داوری با این سابقه رسوایی را برای بزرگترین بازی بوندس‌لیگا انتخاب کرده اند. اظهارنظری که باعث شد بلینگام که حالا بازیکن رئال است، 40 هزار یورو جریمه شود.

1888655

در واقع دیدار دو فصل پیش بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند که با پیروزی 2-3 بایرن به پایان رسید، جنجال زیادی به همراه داشت. جنجال‌هایی که پس از این بازی به وجود آمد باعث شد که کمیته داوران فوتبال آلمان تصمیم بگیرد قضاوت دیدارهای دورتموند را به زوایر نسپارد.

دیدگاه‌ها