کد خبر : 1945023 | 28 خرداد 1402 ساعت 15:09 | 47.7K بازدید | 131 دیدگاه

اعلام آراء انضباطی دربی پایتخت

تبعات دربی: محرومیت برای هواداران استقلال

با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، آراء فینال جام حذفی میان استقلال و پرسپولیس اعلام شد.

تبعات دربی: محرومیت برای هواداران استقلال

به گزارش "ورزش سه"، استقلال باید اولین دیدار خود در فصل بعدی رقابت‌های جام حذفی را بدون حضور تماشاگرانش برگزار کند. این رأی به دلیل اتفاقات رخ داده در جریان دیدار برابر پرسپولیس اعلام شد.

در خلال برگزاری فینال جام حذفی میان استقلال و پرسپولیس، بازی در چند مقطع به دلیل حواشی پیش آمده متوقف شد. زمانی که چند مرتبه بازیکنان پرسپولیس قصد ارسال کرنر به روی دروازه حریف را داشتند، اشیائی از سوی هواداران آبی پوش به درون زمین پرتاب شد.

همین مسئله کافی بود تا اشکان خورشیدی دستور به قطع بازی دهد و با برداشتن توپ مسابقه، بازی برای دقایقی از جریان بیفتد. این اتفاق در سمت دیگر زمین نیز تکرار شد و حتی پرتاب یک وسیله به سمت فیلمبردار صدا و سیما، منجر به آسیب دیدگی وی شد.

هر چند که هم پیش از شروع مسابقه و هم در جریان بازی این اتفاقات از سوی هواداران دو تیم ولی با شدت متفاوتی رخ داد، اما کمیته انضباطی تصمیم گرفت رأی خود را درخصوص حواشی به وجود آمده صادر و آبی‌ها را جریمه کند.

بدین ترتیب و طبق رأی صادره، استقلال در نخستین دیدار خود در فصل بعدی رقابت‌های جام حذفی، باید بدون حضور تماشاگرانش به میدان برود که البته این رأی قابل تجدید نظر است.

در رأی کمیته انضباطی آمده است:

مسابقه تیم‌های پرسپولیس و استقلال از سری رقابت‌های جام حذفی برگزار شد که باشگاه استقلال تهران به دلیل داشتن هفت بازیکن اخطاری، نقض اصول کلی رفتار توسط کادر فنی، توهین، پرتاب اشیا، نارنجک و انداختن لیزر و پرتاب سنگ که منتهی به مصدومیت فیلمبردار صداوسیما توسط تماشاگرانش شد، به یک میلیارد ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقات جام حذفی فصل آتی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

دیدگاه‌ها