کد خبر : 1945031 | 28 خرداد 1402 ساعت 15:50 | 18.7K بازدید | 13 دیدگاه

این یک چالش واقعی است

مودریچ و شوالیه‌ها برابر بهترین بازیکن اروپا

امشب چالش میانه زمین بین لوکا مودریچ و دیگر ستاره‌های کرواسی برابر رودری، بهترین بازیکن لیگ قهرمانان، قهرمان لیگ ملت‌ها را تعیین خواهد کرد.

مودریچ و شوالیه‌ها برابر بهترین بازیکن اروپا

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا و کرواسی دوباره در مسیر یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ مسیری که در سال 2012 برای اولین بار در بازی‌های رسمی و در یورو 2012 شروع شد. اسپانیا در گدانسک 1-0 برد و به دور بعد رفت و در عوض کرواسی راهی خانه شد.

1355193

در آن بازی یک نبرد شدید در مرکز میدان شکل گرفت. اسپانیا متشکل از بهترین هافبک‌های تاریخ خود بود، نسلی که تا به حال نداشته است: سرخیو بوسکتس، ژابی آلونسو، ژاوی، اینیستا و سیلوا. کروات‌ها نیز هافبک‌های خوبی در آن بازی داشتند: لوکا مودریچ جوان، ایوان راکیتیچ، سرنا، ووکوجویچ و پرانجیچ.

1320265

یازده سال از آن زمان می‌گذرد و تنها بازمانده از آن بازی، مودریچ است. کاپیتان کرواسی، که پرچمدار تیمش است، بهترین بازیکن لیگ قهرمانان فصل گذشته، یعنی رودری و وارث هافبک‌های بزرگ اسپانیا را مقابل خود می‌بیند. این یک چالش واقعی بین آنهاست.

1887799

رودری در قامت یک لیدر

فصل فوق العاده‌ای که او در منچسترسیتی سپری کرد، او را هم‌سطح یا بالاتر از بسیاری از هافبک‌های بزرگ دنیای فوتبال قرار داد. درخشش او در راه فتح جام و زدن گل قهرمانی در فینال برای تیم پپ گواردیولا تعیین کننده بود. اهمیت و نقش  او در تیم، سیر صعودی داشته است. او سلسله مراتبی را طی کرده و حالا بیشتر و بیشتر می‌خواهد. از او خواسته شده تا یک گام به جلو بردارد و بازیکن سابق اتلتیکو این کار را کرده است.

1885785

خداحافظی سرخیو بوسکتس باعث شد تا از رودری همراه با زوبیمندی به عنوان کسانی که قرار است برای در دست گرفتن سکان هدایت خط میانی اسپانیا بجنگند، نام برده شود. رودری این مسئولیت را پذیرفته، ولی می‌خواهد از مقایسه با مردی که بیش از یک دهه در بارسلونا و اسپانیا مرجع بوده، اجتناب کند: «بوسکتس دورانی طلایی را رقم زد. او بهترین بازیکن تاریخ در پست خودش بود و من می‌خواهم مسیر خودم را طی کنم. از سرخیو بسیار آموخته‌ام، اما می‌خواهم رودری باشم و برای این مهم تلاش خواهم کرد.»

رودری به دنبال کسب عنوان قهرمانی است و نه اعاده حیثیت شخصی. حتی اگر این امر ضروری باشد، او تیم را مقدم‌تر می‌داند و البته به رقیب احترام می‌گذارد: «مودریچ؟ او دوران فوتبال درخشانی داشته و رهبر کرواسی است. لوکا تجربه بالایی دارد، ولی ما می‌خواهیم قهرمان شویم.»

1887435

مودریچ و شوالیه‌هایش

لوکا مودریچ رهبر و رئیس کروات‌هاست؛ کسی که پرچم یک تیم تاریخی را به دوش می‌کشد. اما او تنها نیست. کاپیتان کرواسی گروهی از بهترین‌ها را در کنار خود دارد که اتحادی وحشتناک را با رئیس خود امضا کرده‌اند.

شناخت خط هافبک تیم زلاتکو دالیچ برای درک آنچه کرواسی در پنج سال گذشته تجربه کرده، ضروری است. این گروه حالا متشکل از مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ و پریشیچ است.

1878533

راکیتیچ از این جمع جدا شد و تصمیم گرفت در سپتامبر 2020 تیم ملی را ترک کند. پس از این پاندمی کرونا که یورو 2020 را به مدت یک سال به تعویق انداخت، بازیکن سویا توضیح داد: «خداحافظی از تیم ملی کرواسی سخت‌ترین تصمیم دوران حرفه‌ای من است، اما احساس کردم این لحظه‌ای بود که باید این تصمیم را می‌گرفتم.»
جایگاه او در ترکیب به متئو کواویچ رسید. بازیکن چلسی که در تیم ملی در سایه مثلث بروزوویچ - راکیتیچ - مودریچ بزرگ شده بود، به طور کامل در برنامه بازی زلاتکو دالیچ قرار گرفت. امشب پریشیچ نیز در سمت چپ کرواسی مثل یک چاقوی برنده برای اسپانیا تهدیدآمیز خواهد بود. 

رودری به عنوان یک رهبر جدید برای لاروخا یا مودریچ و شوالیه‌هایش، این چالش را چه کسی خواهد برد؟

دیدگاه‌ها