کد خبر : 1945080 | 28 خرداد 1402 ساعت 20:54 | 96.7K بازدید | 48 دیدگاه

گذر عنایتی و شاگردان از جدال نیمه نهایی؛

امیدایران 0(4) امیداردن 0(3):دست خالدچنگال عقاب بود

شاگردان رضا عنایتی در ضربات پنالتی با درخشش خالدآبادی موفق به شکست اردن شدند.

امیدایران 0(4) امیداردن 0(3):دست خالدچنگال عقاب بود

به گزارش "ورزش‌سه"، دو تیم ایران به عنوان صدرنشین گروه اول تورنمنت قهرمانی غرب آسیا و اردن به عنوان تیم برتر دوم گروه‌های سه گانه اولین دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها را از ساعت 18:30 دقیقه در ورزشگاه مدینه شهر کربلا آغاز کردند، که در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم گلی در پی نداشت.

رضا عنایتی که در بازی قبلی برابر فلسطین از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده بود، در این دیدار با وجود فشاری که از نظر بدنی روی چند ستاره تیمش نظیر سلمانی، فلاح و حزباوی وجود داشت، آنها را به زمین فرستاد، تا امیدهای ایران مانند دیدار گذشته غافلگیر نشوند.

ویدئو: 303713

با این حال در طول مسابقه شاهد بازی خوبی از تیم اردن بودیم و آنها موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به ویژه در نیمه اول ایجاد کردند. این مسابقه اما در نیمه دوم با تعویض‌های رضا عنایتی به تعادل کشیده شد و امیدهای ایران هم دو سه موقعیت خوب برای گلزنی ایجاد کردند.

درنهایت اما تلاش بازیکنان دو تیم در پایان 90 دقیقه گلی دربرنداشت، تا طبق قوانین مسابقات زیر 23 سال قهرمانی غرب آسیا، برای تعیین تکلیف تیمی که قرار است در فینال بازی کند، بدون در نظر گرفتن دو وقت 15 دقیقه‌ای اضافی، کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

1888806

اولین ضربه پنالتی را اردنی‌ها به گل تبدیل کردند، اما یاسین سلمانی کاپیتان تیم امید ایران با اعتماد به نفس بسیار خوبی پشت ضربه پنالتی ایستاد و ضربه خود را به زیبایی هر چه تمام‌تر به گل اول تبدیل کرد. ضربه بعدی تیم اردن که توسط عبدالنادی اما با درخشش خالدآبادی به گل تبدیل نشد، تا شاگردان عنایتی در موقعیت خوبی برای پیروزی قرار بگیرند، اما حزباوی که زننده پنالتی دوم تیم امید بود، پنالتی خود را با درخشش احمد جوئیدی سنگربان اردنی‌ها از دست داد، تا دوباره کار به تساوی کشیده شود.

1888807

در ادامه باز هم شاهد درخشش پدیده این فصل تیم فوتبال هوادار خالدآبادی بودیم، که باز هم موفق به مهار پنالتی اردنی‌ها شد که عامر جاموس از دست داد، تا در ادامه باویه بازیکن جوان فولاد شاگردان عنایتی را پیش بیندازد. 

1888809

دو ضربه بعدی تیم ایران را هم به ترتیب محمد قربانی و باویه دو جوان سپاهان و فولاد خوزستان به گل تبدیل کردند، تا شاگردان عنایتی با وجود نمایش خوب قرمزپوشان اردنی در جریان مسابقه به دیدار فینال راه پیدا کنند.

دیدار بعدی مرحله نیمه نهایی پس از دیدار ایران و اردن در همان ورزشگاهی که این دو تیم در بغداد به مصاف هم رفتند، میان عراق و عمان برگزار خواهد شد، تا حریف ایران در فینال مشخص شود.

1888808

دیدگاه‌ها