کد خبر : 1945134 | 29 خرداد 1402 ساعت 01:38 | 199.1K بازدید | 27 دیدگاه

حرکت جادویی سیمون: سیو پنالتی با قیچی! (عکس)

اونای سیمون، دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا با مهار دو ضربه پنالتی بازیکنان کرواسی، مرد اول قهرمانی تیمش در لیگ ملت‌های اروپا بود.

حرکت جادویی سیمون: سیو پنالتی با قیچی! (عکس)

به گزارش ورزش سه، فینال لیگ ملت‌های اروپا 2023 بعد از اینکه در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی بدون گل همراه شد به ضربات پنالتی کشید؛ جایی که اسپانیا با درخشش اونای سیمون موفق شد کرواسی را با نتیجه 5-۴ شکست داده و قهرمان شود.

ویدئو: 303726

دروازه‌بان 26 ساله باشگاه اتلتیکو بیلبائو در جام جهانی 2022 ضیافت پنالتی‌ها را مقابل مراکش به همتای خود یاسین بونو واگذار کرده بود اما این بار مصمم بود تا در شبی که دومینیک لیواکوویچ فروغ چندانی نداشت به ستاره تعیین کننده زمین تبدیل شود.

دو تیم که در طول 120 دقیقه موفق به گلزنی نشده بودند 3 ضربه اول خود را در ضیافت پنالتی٬ها به گل تبدیل کردند تا هیجان در ورزشگاه فاینورد به اوج خود برسد.

1888868
1888869

لاور مایر پشت چهارمین ضربه پنالتی کروات‌ها ایستاد و ضربه خود را تقریبا به وسط دروازه زد و در حالی که به نظر می‌رسید با توجه به جهت شیرجه سیمون این توپ هم به گل تبدیل شود، دروازه‌بان اسپانیا با حرکتی استثنایی مانع از فروپاشی دروازه شد؛ او به سمت راست شیرجه زده بود اما مسیر توپ را با چشمان خود دنبال می‌کرد و زمانی که متوجه شد بازیکن حریف آن را به وسط دروازه زده، از پاهای خود استفاده کرده و همزمان با شیرجه اشتباهش با یک حرکت آکروباتیک که شبیه ضربه قیچی مهاجمان بود راه توپ را بست.

این مهار زیبای سیمون روحیه اسپانیایی‌ها را بیشتر کرد و آنها در آستانه پیروزی قرار داشتند که لاپورته ضربه پنجم آنها را به تیر زد تا شاهد کشیدن کار به ضربه ششم باشیم؛ سیمون یک بار دیگر دست به کار شد و این بار توانست ضربه برونو پتکوویچ که پنالتی پیروزی کرواسی مقابل برزیل در جام جهانی را زده بود گرفته و منجر به قهرمانی تیمش شود.

دیدگاه‌ها