کد خبر : 1945144 | 29 خرداد 1402 ساعت 08:39 | 32K بازدید | 10 دیدگاه

طلای ۲۴ عیار بر گردن یاران مودریچ

کرواسی در زاگرب قهرمان اروپا شد!

واکنش‌ها در کرواسی به شکست در بازی فینال، بسیار متفاوت با آن چیزی است که همه انتظار داشتند.

کرواسی در زاگرب قهرمان اروپا شد!

به گزارش “ورزش سه”، «باید بجنگیم تا تیممان قهرمان شود. چون با اینکه کوچیک هستیم اما هر کاری میتونیم بکنیم.» شروع گزارش ‌وچرنی لیست در مورد شکست کرواسی مقابل اسپانیا در فینال لیگ ملتها، شاید تفاوت زیادی با انتظارات از واکنش کروات‌ها به شکست در یک فینال دیگر باشد.

اما به نظر می‌رسد این یک ناکامی پذیرفته‌شده در کرواسی است. آن‌ها دریافته‌اند همین که تا بازی نهایی یک مسابقه بزرگ پیش رفتند، موفقیتی غیرقابل کتمان است و در واقعیت، اروپا و دنیا تیم‌های بسیار پرستاره‌تری از کرواسی دارد که نمی‌توانند به این موفقیت دست یابند.

1888889

البته این کرواسی بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک بود و شاید اگر لوور مایر پنالتی خود را تبدیل به گل می‌کرد، کرواسی به عنوان قهرمانی می‌رسید.

به عبارتی شاید این حتی یک پیشرفت هم تلقی شود. از شکست پرگل مقابل فرانسه در فینال تا شکست در ضربات پنالتی برابر اسپانیا، کروات‌ها مسیری ۵ ساله را طی کردند و بر تجارب خود به عنوان یک تیم مدعی افزودند.

شاید زمانی که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، بسیاری انتظار داشتند شکست برزیل این بار برای ماتادورها تکرار شود اما دروازه‌بان شگفتی‌ساز، این بار لیواکوویچ موردنظر نبود.

1888891

به هر حال طرفداران غمگین کرواسی، نقره تیمشان را طلا می‌بینند و از حضور در بین بزرگان فوتبال اروپا لذت می‌برند، حتی شکست در این موقعیت نیز جذابیت خاص خود را برایشان دارد.

یکی از کاربران کروات نوشت: «بچه ها، شما طلای ما هستید، تبریک به دالیچ و همه افراد حاضر در اردو... مهمتر از همه کرواسی.»

دغدغه مهم طرفداران کرواسی در شب فینال، درخواست از لوکا مودریچ برای ادامه کار در تیم ملی بود و همچنین تمجید از بازیکنانی که قرار است در یورو ۲۰۲۴ نیز به میدان بروند.

1888888

روزنامه ABC اسپانیا تیتر زده: «شاید دفعه بعد نوبت کرواسی باشد»، شاید. اما حتی اگر آن‌ها دفعه بعد هم در این مراحل شکست بخورند، ناامید نشوند - امیدواری بزرگ، تثبیت جایگاه تیم ملی کشورشان در موقعیتی است که شاید با واقعیت‌های فوتبال کرواسی متفاوت است. آنها سعی می‌کنند به صورت کاذب این اختلاف را پوشش بدهند تا این که سرانجام حل شود و رسماً وارد جمع بزرگان فوتبال دنیا شوند.

1888892

دیدگاه‌ها