کد خبر : 1945208 | 29 خرداد 1402 ساعت 12:46 | 18K بازدید | 26 دیدگاه

خداحافظی متئو لاهوز از داوری

جنجالی‌ترین داور الکلاسیکوها به آخر خط رسید!

متئو لاهوز، داور جنجالی اهل اسپانیا، امشب برای همیشه از داوری خداحافظی خواهد کرد.

جنجالی‌ترین داور الکلاسیکوها به آخر خط رسید!

به گزارش "ورزش سه"، متئو لاهوز امشب برای همیشه از دنیای قضاوت بازنشسته خواهد شد. این داور اهل والنسیا پیش از این در یکی از دیدارهای هفته پایانی فصل قبل لالیگا میان مایورکا و رایو وایه کانو با چشمانی اشکبار از دنیای داوری خداحافظی کرد ولی از آنجایی که نام او به عنوان داور دیدار امشب فرانسه و یونان ثبت شده بود، آخرین مسابقه خود را سوت خواهد زد.

در یکی از دیدارهای مقدماتی یورو یورو، امشب فرانسه در استاده فرانس به مصاف یونان خواهد رفت. این مسابقه، آخرین دیداری خواهد بود که لاهوز با کمک پائو سبرین و روبرتو دل پالومار قضاوت می‌کند. جایی که او با قضاوت برای امباپه و یارانش، از فوتبال خداحافظی می‌کند.

1888970

سرنوشت برای متئو لاهوز اینگونه مقدر کرد که او در ورزشگاهی از داوری بازنشسته شود که قضاوت یک مسابقه در این استادیوم، دوران حرفه‌ای او را دگرگون کرد. جایی که او دیدار دوستانه فرانسه و آلمان را در نوامبر 2015 و در استادیوم استاده فرانس سوت زد.

در شرایطی که همه چیز عادی پیش رفته بود، ناگهان صدای انفجار شدیدی، همه چیز را تحت تأثیر قرار داد. چند انفجار به فواصل زمانی مشخص در نزدیکی ورزشگاه استاده فرانس، محل برگزاری این بازی، فرانسه را به سکوت برد.

پس از اینکه صدای انفجارها شنیده شد و مأموران امنیتی، رئیس جمهور فرانسه را از ورزشگاه خارج کردند، هلیکوپترهای پلیس در اطراف ورزشگاه اقدام به گشت‌زنی کردند و تا پایان بازی به این کار خود ادامه دادند. پس از سوت پایان بازی هم تماشاگران به وسط زمین ریختند و پس از آرام شدن اوضاع اقدام به ترک ورزشگاه کردند.  

1888972

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش داد که در حملات شب گذشته پاریس حداقل 120 نفر کشته شده‌اند و از این حادثه به عنوان وحشتناک‌ترین حمله پس از جنگ جهانی دوم در این کشور یاد کرد.

متئو لاهوز امروز و پس از 15 سال حضور در مسابقات مختلف، از داوری خداحافظی می‌کند. در ژانویه 2011 او به جایگاه بین المللی دست یافت و تورنمنت‌های مهمی را سوت زد. او دومین داور اسپانیایی با بیشترین قضاوت در رقابت‌های جام جهانی است (دو بازی در جام جهانی 2018 و سه مسابقه در جام جهانی 2022). تنها خوان گاردازابال با قضاوت در سه جام جهانی 1958، 1962 و 1966، بالاتر از لاهوز قرار دارد.

دیدگاه‌ها