کد خبر : 1945262 | 29 خرداد 1402 ساعت 16:29 | 24.9K بازدید | 4 دیدگاه

گزارش:

ورود احتمالی فیفا به قضیه جنجالی مشاور وینیسیوس

پیش از بازی دوستانه چند روز قبل برزیل و گینه یکی از همراهان وینیسیوس جونیور مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت.

ورود احتمالی فیفا به قضیه جنجالی مشاور وینیسیوس

به گزارش "ورزش سه"، طبق گزارش گلوبلواسپورته، یک دوست دوران کودکی و اکنون مشاور شخصی وینیسیوس جونیور ادعا کرد که قبل از بازی قربانی نژادپرستی شده است.

1888429

فیلیپه سیلویرا به رسانه‌های برزیلی گفته که وقتی او از میان نیروهای امنیتی درب اصلی ورزشگاه عبور کرد، یک نگهبان به او نزدیک شد و او را به روش استاندارد بازرسی کرد. اما در آن لحظه نیروی امنیتی موزی را از جیبش بیرون آورد و گفت: «دست‌ها بالا، این اسلحه من برای توست.»

این اتفاق در حالی رخ داد که برگزاری بازی برزیل-گینه، در راستای کمپین مبارزه علیه نژادپرستی فدراسیون فوتبال برزیل در حمایت از وینیسیوس بود و برزیل با پیراهن مشکی نیز در میدان حاضر شد.

1888427

فیفا می‌تواند در این مورد اقدامات انضباطی انجام دهد. در بخش سوم اساسنامه فیفا و در ماده 30 تصریح شده که فیفا صلاحیت رسیدگی به امور انضباطی مربوط به مسابقات دوستانه بین المللی را دارد.

دستگاه‌های قضایی فیفا این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که جرایم جدی را بررسی، تعقیب و مجازات کنند، به‌ویژه موارد دوپینگ، تبانی و دستکاری مسابقات و نژادپرستی که در محدوده اعمال این قانون قرار می‌گیرند. در یک بازه زمانی 90 روزه اگر ارگان‌ها و فدراسیون‌های مربوطه اقدامی جدی و رسمی انجام دهند، آنگاه فیفا مستقیما دخالت خواهد کرد. در مورد اتفاق اخیر هم اگر شکایتی از سوی فدراسیون فوتبال برزیل صورت بگیرد، فیفا تحقیقات خود را شروع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها