کد خبر : 1945451 | 30 خرداد 1402 ساعت 14:53 | 36.4K بازدید | 5 دیدگاه

اینزاگی: آلگری فوتبال من را نابود کرد

فیلیپو اینزاگی، اسطوره میلان و تیم ملی ایتالیا در کتاب خاطرات جدیدش، ماسیمیلیانو آلگری را متهم کرده که به حرفه او پایان داده است.

اینزاگی: آلگری فوتبال من را نابود کرد

به گزارش "ورزش سه"، فیلیپو اینزاگی بعد از درخشش در یووه، سال 2001 به میلان ملحق شد و 11 سال آخر حرفه‌اش را در جمع روسونری سپری کرد. او در آنجا تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی این تیم شد و با آن دو اسکودتو و دو لیگ قهرمانان را برد.

او در کتاب خاطراتش با عنوان «لحظه مناسب» که تازگی منتشر شده، درباره بازنشسته شدنش از فوتبال در سال 2012 گفت: «آلگری بود که دوران بازی من را تمام کرد. در حقیقت، در بهار 2012 من با میلان به توافق رسیده بودم تا قراردادم را یک سال تمدید کنم. در رختکنی که مالدینی، پیرلو، نستا، گتوزو و سیدورف را در مدت کوتاهی از دست داده بود، من عامل مهمی برای همبستگی تیم می‌شدم.

چهره‌های مهمی رفته بودند و خلاء عمیقی در تیم ایجاد کرده بودند. گالیانی خوشحال بود که برای حل این مشکل، راه‌حلی مثل من را پیدا کرده است. از طرف دیگر، آلگری این ایده را رد کرد. او دیگر نمی‌خواست من در رختکن باشم و به مدیران باشگاه گفت، قرارداد من تمدید نشود. برای من، این یک ضربه بود.»

1889382

او پس از بازنشستگی مدتی مربیگری کرد تا سال 2015 که بدون تیم ماند. اینزاگی درباره دشواری‌های بعد از بازنشستگی هم گفت: «در پاییز 2015 این توپ برای اولین بار پنچر شد. نمی‌توانستم فاصله گرفتن از دنیایم را تحمل کنم، فاصله گرفتن از بوی چمن، از رختکن. صبح بیدار می‌شدم و نمی‌دانستم تا بعدازظهر چه کار کنم.

بدنسازی می‌رفتم اما بدون انگیزه، فقط برای وقت گذرانی. در حقیقت، روشن و بدون خجالت بگویم: ترسیده بودم. چهار تا آندوسکوپی و تست‌های ناخوشایند دیگر دادم. همیشه یک کیف پر از سی‌دی ام‌آر‌آی و تست‌های دیگر همراهم بود که به متخصص‌های مختلف نشان می‌دادم. می‌ترسیدم یک بیماری جدی داشته باشم.

چند ماه‌ پر از ناراحتی و عذاب داشتم، که نمی‌توانستم راهی به بیرون از آن پیدا کنم. در نهایت فهمیدم مشکل چیست و دور و برم را با عشق خانواده پر کردم و آرام آرام بر آن غلبه کردم. پدر و مادرم استثنایی بودند: آن‌ها فهمیده بودند من به چه چیزی نیاز دارم.»

دیدگاه‌ها