کد خبر : 1945561 | 30 خرداد 1402 ساعت 22:00 | 56.4K بازدید | 20 دیدگاه

باخت حیثیتی در خاک بغداد

ایران 1 (4) - عراق 1 (5): طلا در مشتمان بود!

تیم امید ایران بازی فینال غرب آسیا را به شکلی تلخ و دردناک به عراق واگذار کرد.

ایران 1 (4) - عراق 1 (5): طلا در مشتمان بود!

به گزارش "ورزش سه"، بازی فینال تورنمنت غرب آسیا در حالی برگزار شد که ایران با نتایج قابل قبول توانسته بود به بازی نهایی صعود کند و برای دستیابی به جام، شاگردان راضی شنیشل را رودرروی خود می‌دید. این دیدار در ورزشگاه مملو از تماشاگر المدینه عراق برگزار می‌شد و تیم میزبان از امتیازی ویژه در این بازی برخوردار بود و البته با اقدامات عجیب هواداران این تیم، فینال غرب آسیا به کلی تحت تاثیر قرار گرفت.

ویدئو: 303863

بازی با حمله عراق آغاز شد اما در دقیقه 8 یک ارسال پشت دفاع عراق و دفع اشتباه دروازه‌بان این تیم، احمد شریعت‌زاده را در موقعیت گلزنی قرار داد اما او در دوئل هوایی نتوانست کاری مقابل مدافع حریف پیش ببرد و به همین سادگی فرصت استثنایی برای ایران از دست رفت.

1889582

در حالی که بار دیگر عراق بر توپ و میدان مسلط شده بود، یک ارسال از سمت راست با نفوذ گودرزی دفاع چپ ایران همراه شد و تیم امید موفق شد با همین ضربه دروازه حریف را باز کند و ایران را پیش بیاندازد.

با این حال و در شرایطی که ایران به سوی برتری در نیمه اول پیش می‌رفت، یک ارسال روی دروازه ایران با ضربه سر بازیکنان عراق همراه شد که این توپ را خالدآبادی بیرون کشید اما در ادامه و در میان غفلت مدافعان، حسین خدیر گل تساوی را در دقیقه 45+3 به ثمر رساند.

1889588

در شروع نیمه دوم یک بار دیگر و این بار روی اشتباه سامان فلاح، حسین خدیر توانست دروازه را تهدید کند که ضربه او با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد. در دقیقه 56 ایران مهمترین موقعیت خود را داشت اما ارسال یاسین سلمانی و ضربه حزباوی با واکنش بسیار خوب دروازه بان عراق به کرنر رفت و گل نشد.

1889587

لحظاتی بعد عراق روی یک موقعیت آفساید دروازه ایران را باز کرد اما کمک داور به درستی پرچم زد تا این گل مردود شود و ایران همچنان در بازی باقی بماند.

با پایان زمان 90 دقیقه و بر اساس قوانین، بدون وقتهای اضافه بازی به ضربات پنالتی رسید تا دو تیم در پنالتی شانس خود را امتحان کنند که در این ضربات عراق به پیروزی رسید.

1889580

🏆مرحله فینال تورنمنت غرب آسیا
 🏟 استادیوم المدینه بغداد، تماشاگر: 30 هزار نفر
👕تیم داوری: محمد صالح از امارات، سلطان محمد و یاسر سبیل

ایرانترکیب امید ایران:
محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان، حسین گودرزی، سامان فلاح، محمدامین حزباوی، احمد شریعت زاده، یاسین سلمانی، آریا برزگر، امیر جعفری، محمد قربانی و محمدحسین اسلامی
سرمربی: رضا عنایتی

عراقترکیب امید عراق:
كميل سعد لطيف، زيد تحسين، يوسف الامام، كرار سعد، مصطفى سعدون، كرار محمد، منتظر محمد كنوش، نهاد محمد، بلند حسن ازاد، منتظر عبدالامير، حسين عبدالله لاوندی
سرمربی: راضی شنیشل

⚽️ شرح گل:

ایرانایران یک - عراق صفر: دقیقه 31- حسین گودرزی: روی ارسال کرنر توسط کاپیتان یاسین سلمانی، پس از شلوغی محوطه جریمه، توپ روی خط شش قدم مقابل بازیکنان ایران قرار گرفت که حسین گودرزی با تیزچنگی، با ضربه‌ای پرقدرت و زمینی گل اول ایران را به ثمر رساند.

ویدئو: 303859
1889584

عراقعراق یک - ایران یک: دقیقه 3+45- حسین خدیر: پس از مهار فوق العاده ضربه سر بازیکنان عراق روی ارسال از جناح چپ دفاع تیم ملی در آخرین دقایق نیمه اول، حسین خدیر مانند صحنه گل ایران، از شلوغی محوطه استفاده کرد و از روی خط شش قدم ضربه ریباند را به تور دروازه ایران چسباند تا کار به تساوی بکشد.

ویدئو: 303860
1889583

ضربات پنالتی:

پنالتی اول ایران: یاسین سلمانی پشت اولین توپ ایستاد و با حرکاتی مانند نیمار، توپ را برخلاف جهت حرکت سنگربان عراق، به طاق دروازه کوبید و با ژستی خاص برای هواداران عراقی کری خواند.

پنالتی اول عراق: کرار حسین که خیلی نرم به سمت توپ حرکت کرده بود، با یک ضربه بغل پای دقیق، توپ را برخلاف تشخیص خالد آبادی به گل تبدیل کرد.

پنالتی دوم ایران: سامان فلاح که در طول جریان بازی نیز از تمرکز کافی برخوردار نبود، توانست سنگربان را فریب دهد ولی ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

پنالتی دوم عراق: زید تحسین پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق به فریب خالدآبادی شد و توپش را به گل تبدیل کرد. او سپس مقابل سنگربان ایران ایستاد و با حرکات دست، قصد تحریک خالدآبادی را داشت.

پنالتی سوم ایران: ایران خواه توانست علی‌رغم تشخیص درست سنگربان عراق، ضربه‌اش را به گل تبدیل کند.

پنالتی سوم عراق: حسین اللدونی پشت ضربه سوم ایستاد و او نیز موفق شد خالد آبادی را فریب دهد و توپش را به گل تبدیل کند.

پنالتی چهارم ایران: ضربه قربانی با خوش شانسی از زیر دستان کمیل سعد، سنگربان عراق عبور کرد و به گل تبدیل شد.

پنالتی چهارم عراق: منتظر محمد، کاپیتان عراق پشت توپ ایستاد و خالد آبادی علی‌رغم تشخیص درست جهت توپ، موفق به مهار آن نشد.

پنالتی پنجم ایران: مهدی هاشم‌نژاد پشت این توپ ایستاد. با وجود تشخیص درست سنگربان عراق، ضربه او با چند سانتی‌متر اختلاف نسبت به دستان کمیل سعد، به گل تبدیل شد.

پنالتی پنجم عراق: با وجود تشخیص درست خالدآبادی، اما احمد مکنزی توانست ضربه‌اش را به تور دروازه بچسباند و بدین ترتیب عراق با نتیجه پنج  بر چهار از سد ایران گذشت و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

1889586

📌اتفاق ویژه: 
برخورد تماشاگران عراقی و همچنین درگیری‌های پرتعداد در این بازی شاید اتفاق ویژه فینال غرب آسیا بود که حساسیت این بازی را کاملا نشان می‌داد. در این بازی ایران فرصت داشت تا در یک روز دو جام ملی را کسب کند اما به شکلی تلخ و دردناک، قهرمانی از دست شاگردان رضا عنایتی رفت.

دیدگاه‌ها