کد خبر : 1945645 | 31 خرداد 1402 ساعت 13:02 | 15.8K بازدید | 3 دیدگاه

نمایش خوب ازبکستان مقابل ایران

وقتی سردار از یک موقعیت قهرمانی در آورد!

در فینال کافا ایران در مالکیت و تعداد پاس ها تیمی به مراتب بهتر از میزبان بود و در نهایت مزد برتری خود را با گل سردار آزمون گرفت و قهرمان شد.

وقتی سردار از یک موقعیت قهرمانی در آورد!

به گزارش "ورزش سه"، در مصاف با افغانستان و قرقیزستان با توجه به قدرت فنی این تیم ها طبیعی بود، همه آمار و ارقام ها به صورت فزاینده ای به سود ایران باشد و همان طور که پیش بینی می شد، در مصاف با ازبک آمار و ارقام های بازی متعادل تر شد.

بر اساس داده‌های سایت‌های آنالیز ایران در مصاف با ازبکستان در 53 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و همان طور که می‌بینید در تصاحب توپ برتری ایران خفیف است. 451 پاس از ایران در این بازی به ثبت رسید. در حالی که در دو بازی قبلی تیم ملی در کافا معدل پاس‌های تیم ملی بیش از 600 پاس بود. ازبک‌ها در تعداد پاس‌ها با ایران پایاپای و یا بهتر است بگوییم نزدیک بودند. 404 پاس از تیم ملی فوتبال ازبکستان در فینال کافا به ثبت رسیده است.

1889737

11 شوت از ایران و 7 شوت از ازبکستان. این تعداد شوت‌های بازی بود. اما نکته ی جالب امید گل ازبک ها در این بازی بیشتر از ایران بود. هر چند در نهایت این تیم ملی فوتبال ایران بود که با گل سردار آزمون برنده و قهرمان کافا شد.

0.42 امید گل برای ازبکستان و 0.33 امید به گل برای ایران . با توجه به بازی رو به جلوی تیم ملی در هر سه بازی در کافا طبیعی بود، موقعیت‌هایی برای تیم‌های حریف هم مهیا شود اما چنین وضعیتی در بازی با ازبک نشان می‌دهد، تیم ملی نیازمند بازسازی در فاز دفاعی است. در نیمه ی دوم و در یک صحنه پیام نیازمند به خوبی موقعیت گل را از تیم حریف گرفت. در یک صحنه هم خطای محمد حسین کنعانی زادگان به روی دروازه بان حریف را خوش شانس بودیم که داور سوت زد. او (داور) اگر آوانتاژ می‌داد، تیم میزبان در آستانه ی موقعیت خوب گلزنی قرار می‌گرفت.

1889738

در نهایت باید گفت کافا به خصوص دیدار با ازبک تجربه‌ی خوبی برای تیم ملی و کادر فنی بود. حالا امیر قلعه نویی و همکارانشان بهتر تیم ملی را شناخته اند و بهتر می‌توانند برای آینده تیم ملی تصمیم بگیرند. به زعم امیر قلعه نویی تیم ملی در حال گذر از فوتبال دفاعی به سمت و سوی فوتبال تهاجمی است و هدف او در کافا تغییر نگرش تیم ملی بود. اما با این حال باید به این نکته ی مهم اشاره کرد، تیم ملی در ساختار دفاعی نیاز به ترمیم دارد. به خصوص روی توپ هایی که در میانه ی میدان توسط هافبک های دفاعی از دست می دهد. این ضعف در بازی با ازبک هم دیده شد و به تیم حریف موقعیت گل داد.

دیدگاه‌ها