کد خبر : 1945660 | 31 خرداد 1402 ساعت 13:37 | 17.1K بازدید | 22 دیدگاه

در خط هافبک مشکل جدی داریم

مهم‌ترین دستاورد تورنمنت کافا برای تیم ملی

بازیکن سابق تیم ملی معتقد است تورنمنت کافا دستاوردهای مهمی برای فوتبال ایران داشته است.

مهم‌ترین دستاورد تورنمنت کافا برای تیم ملی

به گزارش "ورزش‌سه"، حضور تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا سبب شد، تا با ستاره همدانی بازیکن سابق تیم ملی و استقلال هم صحبت شویم و دیدگاه او را  درباره عملکرد تیم ملی جویا شویم.
این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

*باید دید هدف از تورنمنت کافا چه بوده است؟
شروع صحبت‌های ما با ستار همدانی درباره حضور تیم ملی در تورنمنت کافا و کسب قهرمانی در این مسابقه پس از سه پیروزی مقابل افغانستان، قرقیزستان و درنهایت ازبکستان بود. همدانی در پاسخ به این سوال گفت: «من در جمع‌های فوتبالی هم قبل از اعزام تیم می‌گفتم؛ به هر حال هر اردویی استراتژی خاص خودش را می‌طلبد. یک زمانی شما می‌خواهید تیم را محک بزنید و مسائل و فرامین تاکتیکی را مورد آزمایش قرار بدهید. یک زمانی هم هدف شما فراتر از این چیزهاست، که اگر آن موضوع نباشد، اصلا تاکتیک پیاده نخواهد شد!.»

*بعد از یکسال نابسامانی حضور قلعه‌نویی حائز اهمیت بود
او سپس حرف‌هایش را از سر گرفت و گفت: «من اعتقادم این است که طی دو سه سال گذشته که آقای کی‌روش رفتند، اتفاقاتی در تیم ملی افتاد که چند دستگی ایجاد شد. در واقع عدم همدلی باعث شد که تیم ملی ما از آن شرایط آرمانی‌ای که داشت، بیرون بیاید. بعد از آقای ویلموتس و آمدن آقای اسکوچیچ شرایط بهتر شد، اما در ادامه وضعیت بدتر شد، چون فدراسیون مشکل مدیریتی پیدا کرد و یک سری مشکلات گریبان‌گیر فوتبال ما شد. بلافاصله پس از انتخاب آقای تاج اتحاد در شاکله مدیریتی فدراسیون ایجاد شد و حضور آقای قلعه نویی در راس کادر فنی تیم ملی، بسیار بسیار حائز اهمیت بود. چرا که ما یک سال نابسامانی داشتیم و بازیکنان از شرح وظایف خودشان خارج شده بودند.»

1884394

*مهم‌ترین موضوع به دست آوردن اتحاد بود
همدانی با اشاره به هدف امیر قلعه‌نویی از تورنمنت کافا اضافه کرد: «هدف امیر قلعه‌نویی صرفا حضور بازیکنان در کنار هم و اتحاد بود. صد در صد من ایمان دارم و ایمان هم داشتم و دیدیم که در اردو هم اتفاق افتاد و خروجی آن کاملا مثبت بود. حالا فارغ از اینکه تیم قهرمان شده، فکر می‌کنم همدلی بازیکنان بیشتر شد.»

*باید ساختار دفاعی مناسب‌ترین داشته باشیم
از ستار همدانی درباره نقاط قوت و ضعف تیم ملی پرسیدیم، که او در واکنش به این سوال گفت: «بیشترین مشکلی که در تیم ملی دیدم، بحث خط هافبک‌مان بود. یک سری مشکلات در خط هافبک بود، که سبب شد مهاجمان بسیار خوبی که داریم، خیلی خوب تغذیه نشوند. در خط دفاعی هم یک سری ایرادها وجود داشت، اما مطمئنم با گذشت زمان دستورات تاکتیکی را اجرا خواهند کرد و مشکلات را مرتفع می‌کنند. گل‌هایی هم که دریافت کردیم، نشان می‌دهد باید ساختار دفاعی مناسب‌تری داشته باشیم. درباره نقطه قوت هم باید به خط هجومی و دروازه تیم اشاره کنم.»

*قلعه‌نویی پخته‌تر از این حرف‌هاست...
ستار همدانی سپس در واکنش به حواشی پیرامون تیم ملی پیش و انتقاد از قلعه‌نویی اینطور توضیح داد: «امیر قلعه‌نویی پخته‌تر از این چیزهاست. این حواشی همیشه بوده، هست و خواهد بود. آدم‌های بزرگ، تصمیمات بزرگ می‌گیرند و با عملکردشان بزرگی خودشان را نشان می‌دهند. ما نمی‌توانیم این حواشی را پاک کنیم، بلکه باید با رفتارمان و خروجی کارمان نشان بدهیم، چیزی که شما می‌گفتید، ما نیستیم. نکته دوم اختلافی بود که میان بازیکنان تیم ملی ایجاد شده بود. اعتقادم این است که امیر قلعه‌نویی تنها کسی بود که این حواشی را جمع کند و موفق هم شد.»

دیدگاه‌ها