کد خبر : 1945665 | 31 خرداد 1402 ساعت 13:48 | 14K بازدید | 17 دیدگاه

تک سرباز قلعه ی دفاعی تیم ملی

روزبه چشمی، شوت - گل، نه این بار نشد!

روزبه چشمی در فینال کافا مثل دیدار با ولز می توانست با شوت از راه دور به زیبایی هر چه تمامتر گل زنی کند اما این بار شوت هوایی او را دروازه بان حریف مهار کرد.

روزبه چشمی، شوت - گل، نه این بار نشد!

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی در فینال کافا برای ایجاد بالانس در ترکیب تیم ملی در جلوی خط دفاعی از زوج سعید عزت الهی و روزبه چشمی استفاده کرد. هدف سرمربی تیم ملی این بود که ایران در ضد حملات دو مهره ی مطمئن در جلوی خط دفاعی داشته باشد و غافلگیر نشود. از سویی حضور این دو بازیکن به طور همزمان در ترکیب تیم ملی به این معنی بود که ایران نمی خواهد، در جنگ های فیزیکی بازنده باشد. به خصوص که ازبک یک تیم قدرتی است و فیزیکی بازی می‌کند. 

بازی همزمان روزبه و سعید عزت الهی اصلا به این معنی نبود که تیم ملی می‌خواهد محتاط بازی کند. همان طور که اشاره شد، این زوج برای ایجاد بالانس در ترکیب تیم ملی بود. با حضور این دو امیر قلعه نویی در کناره‌ها و نوک از مهره‌های صد در صد تهاجمی استقاده کرد. محمد محبی و مهدی قایدی در کناره ها و سردار آزمون و مهدی طارمی در نوک خط حمله.

نمایش روزبه چشمی در جلوی خط دفاعی که در بیشتر دقایق بازی تنها بود، به این خاطر که سعید عزت الهی ماموریت داشت، در منطقه ی پیشتیبانی بازی کند، قابل دفاع بود. او مثل یک سرباز جنگید و در گردش توپ هم مطمئن عمل کرد. اوج بازی او جایی بود که در منطقه ی پشتیبانی با یک شوت تماشایی می رفت دروازه ی حریف را باز کند، اما از بدشانسی اش دروازه بان حریف دست او را خواند و در آخرین لحظه توپش را به کرنر فرستاد.

روزبه چشمی این نقش را در ترکیب استقلال هم به خوبی بازی می کرد. به واقع وجود این بازیکن بود که ریکاردو ساپینتو به این نتیجه رسید، شیوه ی بازی تیمش را از 3-4-3 به 3-2-1-4 تغییر دهد. حسن حضور روزبه در جلوی خط دفاعی این است که موجب فاصله گرفتن دو مدافع میانی در بازیسازی و گردش بهتر توپ در شروع حمله می شود. باید منتظر ماند و دید که این استراتژی در بازی های آینده هم تکرار می شود یا با بازگشت احمد نورالهی که او هم مهره ی موثری در میانه ی میدان است، امیر قلعه نویی شیوه بازی تیم ملی را تغییر می دهد. احمد نورالهی به دلیل مصدومیت در این اردو حضور نداشت. هر آنچه هست، همان طور که امیر قلعه نویی گفت، او مربی ثروتمندی است و با حضور این بازیکنان باتجربه و با کیفیت می تواند راه های متفاوتی را برای بازی انتخاب کند.

دیدگاه‌ها