کد خبر : 1945887 | 01 تیر 1402 ساعت 13:04 | 94K بازدید | 40 دیدگاه

جواد هیچوقت هیچ موضوعی را ساده نمی‌گیرد؛

نکونام دلگرمی منِ امیرحسین صادقی است

کاپیتان اسبق استقلال معتقد است جواد نکونام، بهترین انتخاب برای سرمربیگری این تیم بوده و خصوصیات او به موفقیت آبی‌پوشان کمک خواهد کرد.

نکونام دلگرمی منِ امیرحسین صادقی است

به گزارش ورزش سه، باشگاه استقلال پس از کسب رتبه سوم لیگ برتر و نایب قهرمانی در‌ جام حذفی به همکاری خود با ریکاردو ساپینتو پایان داد و پس از بررسی گزینه‌های خود برای هدایت این تیم در فصل آینده، سرانجام روز گذشته جواد نکونام را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

امیرحسین صادقی که جواد نکونام را شایسته‌ترین گزینه برای هدایت استقلال می‌داند، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از بهترین‌ گزینه‌هایی که می‌توانست برای استقلال انتخاب شود، آقای جواد نکونام بود؛ ایشان هم شجره فوتبالی قوی‌ای دارند و هم استقلالی هستند و یکی از بازیکنان بزرگ و سابقه‌دار تیم ملی محسوب می‌شوند. ایشان سابقه حضور در استقلال را دارند و کاملا با شرایط استقلال آشنا هستند و از طرفی کارنامه قابل قبولی هم در‌ دوره مربیگری‌‌شان داشته‌اند که می‌تواند کمک زیادی به استقلال بکند.

کاپیتان اسبق آبی‌پوشان درباره علاقه برخی از هواداران استقلال به حضور سرمربی خارجی در این تیم گفت: باید شرایط اقتصادی باشگاه و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را در نظر بگیریم و همچنین به لحاظ فنی هم باید در‌ نظر داشته باشیم زمانی که قصد دارید سرمربی خارجی استخدام کنید، باید صفر تا صد تیم با نظر خود سرمربی و با شناخت کافی صورت بگیرد. الان شرایط سختی برای جذب سرمربی خارجی وجود داشت و باشگاه استقلال بهترین تصمیم را گرفت و مربی‌ای را انتخاب کرد که کاملا با حال و هوای فوتبال ایران آشنا است و در همین شرایط رشد کرده و به بهترین‌ باشگاه‌های اروپایی رسیده است.

وی افزود: باید بپذیریم که آقای نکونام بهترین گزینه برای استقلال بوده است. هر چند که برخی از هواداران هم دوست دارند یک مربی مثل استراماچونی به استقلال اضافه شود اما مربی خارجی هم ابزار خودش را می‌خواهد و دوست دارد بدون محدودیت کار خودش را انجام بدهد که فکر نمی‌کنم این امر در باشگاه‌های ایرانی ممکن باشد.

1890151

صادقی در واکنش به اینکه برخی از پیشکسوتان معتقدند فلسفه مربیگری جواد نکونام مناسب استقلال نیست، گفت: شاید دوستانی که‌ مشخص نیست روی چه حسابی انتقاد می‌کنند، با فلسفه جواد نکونام آشنا نیستند. شما اول ببینید فلسفه مربی چگونه است؛ هر مربی در‌ هر باشگاهی طرز فکر متفاوتی دارد و برای مثال شما نمی‌توانی با طرز فکری که در تیم لیگ یکی داشتی، در لیگ برتر کار کنی. هر کدام از‌ باشگاه‌ها فلسفه خودشان را دارند و حالا باید ببینیم بر چه اساسی می‌گویند فلسفه آقای نکونام دفاعی است؟ اگر فلسفه ایشان دفاعی است، چطور با آن ابزار فولاد را تا هشت تیم برتر آسیا برد؟ البته فولاد یک تیم خیلی خوب است اما تیم‌های زیاد دیگری هستند که می‌توانند از لحاظ مالی و بازیکنی بهتر حمایت کنند تا مربی نگرش خودش را نسبت به نتیجه‌گیری تغییر بدهد.

او ادامه داد: خواسته‌های هر باشگاه و هوادارانش با باشگاه‌های دیگر متفاوت است؛ شاید خواسته فولاد، قهرمانی آسیا نباشد اما در استقلال، پرسپولیس و سپاهان، هواداران این خواسته را دارند. اولویت باشگاه‌های بزرگ و هواداران این تیم‌ها، فقط قهرمانی است و وقتی مربی وارد چنین فضایی می‌شود، شرایط تغییر می‌کند و پازل تاکتیکی و فلسفه مربیگری عوض می‌شود. من فکر می‌کنم مربی بزرگی مثل جواد نکونام به راحتی بتواند این کار را انجام بدهد.

صادقی با تاکید بر اینکه ویژگی‌های جواد نکونام به استقلال کمک خواهد کرد، گفت: من از سال ۲۰۰۵ در‌ تیم ملی کنار جواد نکونام عزیز بودم و چیزی که از او سراغ دارم، تعصب مثال‌زدنی او است. برای جواد فرقی ندارد که مقابل چه تیمی قرار می‌گیرد و در‌ همه شرایط با همه توان بازی می‌کند و به همین دلیل هم در فوتبال اروپا موفق بود. او هیچوقت هیچ موضوعی را ساده و دست کم نگرفته و همیشه سختکوش بوده و دوست داشته با سختی و تلاش خودش نتیجه بگیرد و گرفته است. این ویژگی جواد، یک دلگرمی و خاطرجمعی برای منِ امیرحسین صادقی و هواداران استقلال ایجاد می‌کند و فکر می‌کنم خصوصیات اخلاقی او به موفقیت استقلال کمک زیادی کند.

او در‌ پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: امیدوارم آینده استقلال خیلی خوب پیش برود و توقعی که هواداران از جواد نکونام عزیز و جواد نکونام از باشگاه استقلال دارد، برآورده شود و بتوانند در کنار یکدیگر سال‌های خیلی خوبی را پشت سر بگذارند.

در پایان این گفتگو از کاپیتان اسبق استقلال درباره صحبت‌هایی پیرامون احتمال حضورش در سمت سرپرستی این تیم مطرح می‌شود سوال کردیم که او در پاسخ اعلام کرد ترجیح می‌دهد در این مورد صحبتی نداشته باشد.

دیدگاه‌ها