کد خبر : 1945898 | 01 تیر 1402 ساعت 13:28 | 5.1K بازدید | 2 دیدگاه

مارستلر به کدام کشتی‌گیران ایرانی باخت؟

بررسی عملکرد یک سال اخیر برنده جردن باروز

چنس مارستلر پیش از آنکه بتواند در فاینال ایکس بر جردن باروز رکورددار مدال در کشتی آمریکا غلبه کند، شکست‌هایی را مقابل حریفان ایرانی خود در یک سال اخیر تجربه کرده است.

بررسی عملکرد یک سال اخیر برنده جردن باروز

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، چنس مارستلر بعد از آنکه در مسابقات اوپن آمریکا قهرمان وزن 79 کیلوگرم شد، مجوز رویارویی با جردن باروز قهرمان سال گذشته جهان را در فاینال ایکس به دست آورد.

او در حالیکه در مبارزه اول 3-3 مغلوب باروز شده بود، در دو کشتی بعدی روز 21 خرداد توانست بر حریف صاحب‎‌نام خود غلبه کرده و صاحب دوبنده تیم ملی آمریکا در مسابقات جهانی 2023 بلگراد شود.

مارستلر اما در اغلب رقابت‌هایی که پیش از فاینال ایکس در یک سال گذشته پشت سر گذاشته، موفق نبوده است.

او روز 26 تیر ماه سال گذشته نماینده 79 کیلوگرم آمریکا در آخرین تورنمنت رنکینگ‌دارِ پیش از مسابقات جهانی 2022 بود، جایی که کادرفنی تیم ملی ایران هم مصاف انتخابی علی سوادکوهی و محمد نخودی را به آن موکول کرده بود.

مسابقات وزن 79 کیلوگرم تورنمنت تونس، با حضور 7 کشتی‌گیر در 2 گروه 3 و 4 نفره برگزار شد، بعد از آنکه محمد نخودی و علی سوادکوهی در گروه A به مصاف هم رفته و این کشتی 5 - 5 به سود سوادکوهی تمام شد، نخودی توانست چنس مارستلر را 10-صفر شکست دهد و درنهایت هم قهرمان این وزن شد. این آمریکایی اما مقابل سوادکوهی دیگر نماینده 79 کیلوگرم ایران 9-6 برنده شد تا سوادکوهی مصاف انتخابی با نخودی را در تونس واگذار کند چراکه پیش از مسابقات عنوان شده بود که مصاف رودررو ملاک تصمیم‌گیری برای انتخاب ملی‌پوش نیست و هر کشتی‌گیری که درنهایت مقام بهتری کسب کند، صاحب دوبنده تیم ملی در بلگراد خواهد شد.

چنس مارستلر در اولین تورنمنت رنکینگ‌دار سال 2023 هم در 79 کیلوگرم کشتی گرفت. او بهمن ماه سال گذشته درحالیکه علی سوادکوهی هم بعد از شکست جردن باروز در فینال جام‌جهانی آمریکا، به زاگرب اعزام شده بود، بدون آنکه رویارویی دوباره‌ای با سوادکوهی داشته باشد، جایگاهی بهتر از سومی این تورنمنت به دست نیاورد، درحالیکه سوادکوهی با شکست کنتچادزه گرجستانی قهرمان تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی شد.

این کشتی‌گیر آمریکایی یک ماه بعد هم در دومین تورنمنت رنکینگ‌دار UWW شرکت کرد و بار دیگر هم جایگاهی بهتر از سومی به دست نیاورد.

مارستلر در این رقابت‌ها 5-2 مغلوب امیرحسین کاووسی شد، کشتی‌گیر جوانی که فروردین ماه امسال نماینده 79 کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود. کاووسی با قبول شکست 10-7 مقابل کنتچادزه گرجستانی، به مدال نقره این تورنمنت بسنده کرد و مارستلر نیز همراه با بکزاد عبدالرحمانوف ازبک مدال برنز مشترک را به دست آورد.

در واقع برتری بر جردن باروز در فاینال ایکس بزرگترین دستاورد چنس مارستلر در یک سال اخیر بوده، هرچند که نباید از روند رو به رشد او و انگیزه‌هایش برای کسب مدال جهانی غافل شد.

دیدگاه‌ها