کد خبر : 1945968 | 01 تیر 1402 ساعت 19:45 | 187K بازدید | 107 دیدگاه

با قوی‌ترین نمایش مقابل کره

این تیم مدعی اول قهرمانی آسیاست!

تیم نوجونان ایران با ارائه یک نمایش قدرتمندانه با پیروزی دو بر صفر مقابل کره‌ جنوبی به عنوان صدرنشین به دور بعدی مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا صعود کرد.

این تیم مدعی اول قهرمانی آسیاست!

به گزارش "ورزش سه"، نوجوانان ایران در نیمه اول با دو گل دقایقی ۱۷ و ۱۸ توسط نیما اندرز و ماهان صادقی دروازه کره را باز کردند و در ادامه مسابقه نیز ضمن کنترل بازی، در شرایطی که می‌توانستند به گل‌های زده اضافه کنند، اما در نهایت با همین دو گل میدان را ترک کردند؛ بردی که برای صدرنشینی ایران در گروه B مرحله مقدماتی رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا در تایلند کافی بود.

ویدئو: 303988

نکته مهم این مسابقه، برتری فیزیکی و تاکتیکی بازیکنان ایران در اغلب لحظات بازی بود و در شرایطی که کره در ابتدای بازی با پاس‌های متوالی و مالکیت بیشتر توپ، عرصه را بر سفیدپوشان ایران تنگ کرده بود، اما زمانی که شاگردان حسین عبدی به خود جرات حمله و پیش‌روی به سمت دروازه حریف را دادند، همه چیز به سود ایران تغییر کرد.

در ابتدا نیما اندرز با شوتی از پشت محوطه جریمه و با استفاده از واکنش ضعیف گلر کره برای اولین بار به گل رسید و در شرایطی که کره‌ای‌ها در شوک دریافت اولین گل بودند، این ماهان صادقی، وینگر چپ ایران بود که با یک ضربه تماشایی پای چپ به سبک آندریاس برمه دومین گل ایران را وارد دروازه حریف نامدار خود در آسیا کرد.

1890252

ایران در ادامه مسابقه و به خصوص در نیمه دوم باز هم کنترل بازی را در اختیار داشت و هیچ فرصتی به حریف خود نداد و حداقل دو بار دیگر در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفت که این دو موقعیت روی کم‌تجربگی وارد دروازه حریف نشد.

با این حال پرس سنگین، بازی تهاجمی رو به جلو و انگیزه بالای شاگردان حسین عبدی به شدت امیدوارکننده بود و حالا باید تیم ایران را یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی نوجوانان آسیا بدانیم؛ مقامی که آخرین بار آن را در سال ۲۰۰۸ به دست آورده‌ایم.

1890250

🏆جام ملت‌های نوجوانان آسیا (گروه B)

 🏟 استادیوم ورزشگاه پاتوم تانی تایلند

👕گروه داوری: احمد فیصل (اردن)، آیمن فیصل (اردن) و ژانگ چنگ (چین)

ایرانترکیب ایران: 
آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، اسماعیل قلی‌زاده (۳+۹۰- سمیر حبوباتی) امیرمحمد رزاقی‌نیا، یعقوب براجعه، کسری طاهری (۸۱- رضا غندی‌پور) ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی (۸۸- محمد عسگری) و ابوالفضل ذلیخایی
سرمربی: حسین عبدی

کره جنوبیترکیب کره‌جنوبی: 
هون سئونگ مین، لی سو رو، کانگ مین وو، یو مین جون، چا جه هون (۷۲- لیم هیون سوب)، باک این وو(۵۸- یانگ مین هیوک)، جین تائه هو، کیم هیون مین (۷۳- پارک سئونگ سو) سئو جئونگ هیوک، لی جائه وان (۵۸- کیم میونگ جون) کیم سئونگ جو (۵۳- یون دویونگ) و هونگ سئونگ مین
سرمربی: بیونگ سونگ هوان

🟨 کارت زرد: ابوالفضل ذلیخایی و ماهان صادقی از ایران

1890251

⚽️ شرح گل:

ایران ۱ - کره ۰ (دقیقه ۱۸- نیما اندرز): نیما اندرز با قطع ‌توپ بازیکن کره با یک شوت محکم گل نخست ایران را به ثمر رساند.

ایرانی ۲ - کره ۰ (دقیقه ۱۹- ماهان صادقی): ماهان صادقی با حرکتی که از سمت چپ انجام داد و یک شوت تماشایی دروازه کره را برای بار دوم باز کرد.

🔴حاشیه:
* بازیکنان تیم یمن، حریف بعدی ایران، برای تماشای مسابقه وارد استادیوم شدند.

* ایران گل اول را زمانی به ثمر رساند که کره جنوبی ۷۷ درصد مالکیت توپ داشت.

* آرشا شکوری، پسر هادی شکوری، به عنوان دروازه‌بان درون دروازه ایران حضور داشت و دومین کلین شیت خود را ثبت کرد.

* کره جنوبی پیش از بازی با ایران، ده گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده بود اما در این بازی سه بازیکن گلزن خود را روی نیمکت نشانده بود.

* حضور ابوالفضل ذلیخایی، بازیکن باشگاه پارسیان تهران در زمین، یکی از نکات جالب این بازی بود.

* نکته جالب اینکه شروع نیمه اول بازی هیچ کرنری نداشت اما با آغاز نیمه دوم، ایران صاحب دو ضربه کرنر متوالی شد.

* بهترین گلزنان کره در‌ نیمه دوم وارد زمین شدند اما موفق نشدند گره‌ای از کار این تیم باز کنند.

* حسین عبدی تنها در ۱۰ دقیقه پایانی دست به تعویض زد و با این حال ایران تا پایان مسابقه کنترل بازی را در دست داشت.

دیدگاه‌ها