کد خبر : 1946195 | 03 تیر 1402 ساعت 07:00 | 24.2K بازدید | 4 دیدگاه

محل تاریخ‌سازی ایران در جام جهانی: تاشکند!

شاگردان شمسایی می‌توانند در یک کشور آسیایی به مهم‌ترین افتخار تاریخ فوتسال ایران دست پیدا کنند.

محل تاریخ‌سازی ایران در جام جهانی: تاشکند!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران که تغییر نسل چشمگیری طی یک سال اخیر داشته و با حضور وحید شمسایی و کاپیتانی حسین طیبی شکل جدید و جذابی به خود گرفته، به دنبال تاریخ‌سازی در جام جهانی ۲۰۲۴ است؛ رقابت‌هایی که بنابر اعلام روز گذشته فیفا، در کشور ازبکستان و شهر تاشکند برگزار خواهد شد.

اما شاگردان وحید شمسایی برای رسیدن به این رقابت‌ها باید در جام ملت‌های آینده بتوانند به جمع چهار تیم نهایی راه پیدا کنند و یکی از چهار سهمیه آسیا (غیر از ازبکستان میزبان) را به خود اختصاص بدهند که این اتفاق برای فوتسالیست‌های ایران در دسترس و قابل انتظار است.

تیم ملی فوتسال ایران که تاکنون دو قهرمانی و یک مقام سومی در جام ملت‌های فوتسال آسیا به میزبانی ازبکستان را جشن گرفته، حالا امیدوار است در جام جهانی ۲۰۲۴ به میزبانی این کشور آسیایی نیز دوباره صاحب یک افتخار مهم شود و به جایگاهی بهتر از مقام سوم راه پیدا کند.

1890615

بهترین عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در تاریخ به جام جهانی ۲۰۱۶ برمی‌گردد که توانست به مقام سوم دست پیدا کند، ولی شاگردان وحید شمسایی امیدوار هستند در ۲۰۲۴ ازبکستان جایگاهی بهتر از قبل برسند و تاریخ‌سازی کنند.

برزیل و اسپانیا به ترتیب با کسب پنج و دو قهرمانی طی هفت دوره جام جهانی فوتسال، پرافتخارترین تیم‌ها هستند که البته در سال ۲۰۱۶ تیم ملی آرژانتین به سلطه آنها پایان داد و پس از آن هم تیم پرتغال توانست به این مهم دست پیدا کند و البته دو قهرمانی اروپا را نیز در کارنامه‌اش ثبت کند.

دیدگاه‌ها