کد خبر : 1946321 | 03 تیر 1402 ساعت 17:37 | 28K بازدید | 4 دیدگاه

هیچ کجا خانه خود آدم نمی‌شود

بازگشت مسی به روساریو: خوش‌آمدی همشهری لئو!

امروز شنبه باشگاه نیوولز اولدبویز مراسم خداحافظی با ماکسی رودریگز را در آرژانتین برگزار می‌کند. این مراسم مهمانی بزرگ دارد و لیونل مسی در آن حضور خواهد داشت.

بازگشت مسی به روساریو: خوش‌آمدی همشهری لئو!

به گزارش "ورزش سه"، مراسمی که امروز در آرژانتین توسط باشگاه نیوولز اولد بویز به مناسبت خداحافظی ماکسی رودریگز برگزار می‌شود فرصتی است برای لیونل مسی تا به کشورش و به شهر زادگاهش روساریو برگردد.

مسی در این دیدار خداحافظی به میدان رفته و بازی خواهد کرد. از زمانی که لئو بازوبند کاپیتانی تیم ملی آرژانتین را به دست آورده این سومین باری است که او در زمین چمن ورزشگاه خانگی باشگاهی بازی خواهد کرد که از کودکی هوادارش خواهد بود. این اتفاق درست در روز جشن تولد 36 سالگی مسی رخ می‌دهد و شکی نیست که برای او اتفاقی خاص است.

اولین بار که لئو مسی در ورزشگاه اولدبویز به میدان رفت 14 سال پیش بود. اولدبویز در آن روز مسابقه خیریه‌ای علیه سوءاستفاده از کودکان کار برگزار کرده بود که در آن یاران ماکسی رودریگز به مصاف یاران خاویر زانتی رفتند. ماکسی رودریگز که فوتبالش را از شهر روساریو با اولدبویز آغاز کرده در آن زمان بازیکن اتلتیکو مادرید بود.

جالب اینجا است که لئو مسی در آن روز در نیمه اول مسابقه نمایشی در تیم یاران ماکسی رودریگز بازی کرد و پیراهن شماره یازدهی را پوشید که نشان باشگاه اتلتیکو مادرید بر آن نقش بسته بود. لئو در حالی به کشورش برگشته بود که چند روز قبل با بارسای پپ گواردیولا فاتح سه‌گانه شده و در فینال چمپیونزلیگ گل زنی کرده بود.

1890777

لئو در پایان آن مسابقه خیریه به خبرنگاران گفت: "همیشه دلم می‌خواست اینجا بازی کنم. در کنار این مردم. بازی کردن در خانه زیباترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفتد." یک نکته جالب دیگر این است که در همان روز رئال مادرید خرید کریستیانو رونالدو را به شکل رسمی اعلام کرد. این نقطه آغاز رقابت تاریخی بین دو اسطوره دنیای فوتبال بود: لئو و کریستیانو.

دومین فرصت مسی برای بازی کردن در ورزشگاه خانگی اولدبویز در 13 ژوئن 2011 به دست آمد، کمی قبل از کوپا آمه‌ریکایی که در خاک آرژانتین برگزار می‌شد. در یک عصر یکشنبه آفتابی مسی مثل دفعه قبل در دیدار خیریه بین یاران ماکسی رودریگز و یاران خاویر زانتی شرکت کرد و در دو نیمه برای دو تیم بازی کرد. اما این بار پیراهن شماره 10 بر تن مسی خودنمایی می‌کرد.

1890778

وقتی مسی در این دیدار نمایشی دو گل به ثمر رساند هواداران اولدبویز برای تشویق ستاره هم‌شهری‌‌شان فریاد می‌زدند: "مسی اینجا است، مسی اینجا است، اینجا خانه تو است و می‌توانی برگردی." مسی با لبخندی بزرگ بر صورتش به این شعارها واکنش نشان داد و برای هواداران اولدبویز دست تکان داد.

1890779

*لیونل اسکالونی، نقطه مشترک بازی‌های مسی در روساریو
در همه سفرهای لئو مسی به شهر روساریو برای شرکت در بازی‌های خیریه او برای حمایت از ماکسی رودریگز دست به این اقدام زده و البته در همه موارد پای لیونل اسکالونی، مربی فعلی او در تیم ملی آرژانتین، در میان بوده است. اسکالونی در سال‌های 2009 و 2011 هنوز فوتبالیست بود و در دو مسابقه خیریه شهر روساریو در زمین حضور داشت. جالب اینجا است که امروز در مسابقه خداحافظی ماکسی رودریگز، اسکالونی به عنوان فوتبالیست وارد زمین شده و کنار لیونل مسی قرار خواهد گرفت. مربی و بازیکنی که چند ماه قبل سومین ستاره طلایی را روی پیراهن تیم ملی کشورشان نشاندند.

1890780

مسی اخیرا در یک مصاحبه درباره علاقه‌اش به روساریو و نیوولز اولد بویز و استادیومش، ورزشگاه کولوسوس، گفته بود: "من هوادار اولدبویز هستم. بچه که بودم بازی کردن در کولوسوس رویایم بود. با پدر و برادرها و دوستانم به استادیوم می‌رفتیم و من رویای بازی کردن در آنجا را در سر داشتم".

دیدگاه‌ها