کد خبر : 1946328 | 03 تیر 1402 ساعت 17:59 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

در یک وزن برای جهانی انتخابی خواهیم داشت

احسان‌پور: می‌توانستم همچنان کشتی بگیرم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که همچنان می‌توانسته تا چند سال دیگر کشتی بگیرد اما بنا به دلایلی تصمیم گرفته کشتی را کنار بگذارد.

احسان‌پور: می‌توانستم همچنان کشتی بگیرم

به گزارش ، بهنام احسان‌پور که امروز (سوم تیر) میهمان برنامه دایره طلایی بود، درباره قهرمانی تیمش با 10 مدال در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: من از همه مربیان سازنده و خانواده این بچه‌ها تشکر می‌کنم، زحمت اصلی بر دوش آنها بود و ما فقط در اردوهای تیم ملی در بحث رفع اشکالات فنی، کنترل وزن و هماهنگی بیشتر تلاش می‌کنیم. خوشبختانه کادر فنی توانست این همدلی، هماهنگی و تعامل را ایجاد کند و این منجر به کسب نتیجه شد.

وی در خصوص اینکه خودش به لحاظ سنی می‌توانست همچنان به دوره قهرمانی‌اش ادامه دهد، گفت: اگر می‌خواستم کشتی بگیرم می‌‎توانستم چند سال دیگر هم بگیرم اما شرایط جوری شد که صلاح دانستم کشتی را کنار بگذارم. با مشورت علیرضا دبیر و پژمان درستکار قرار شد به تیم ملی کمک کنم. این اختلاف سنی کم با کشتی‌گیران هم باعث شده که بهتر با تیم ارتباط برقرار کرده و درک متقابلی از هم و کارمان داشته باشیم.

دارنده مدال برنز جهان در سال 2019 با تاکید بر اینکه کشتی ایران رو به بازگشت به شیوه فنی گذشته است، گفت: در اردوهای بسترسازی که فدراسیون انجامش داد، تمرکز روی زیرگیری بوده و این کار قشنگی است که زمینه‌ساز بازگشت‌مان به گذشته و اجرای زیرگیری صحیح است.

احسان‌پور درباره اردوهای پیش رو و انتخاب تیم اعزامی به جهانی ترکیه تصریح کرد: از روز گذشته (دوم تیر) اردوی چهارم ما برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان استارت خورد. سه اردوی 10 روزه تا جهانی داریم و مسابقات از 13 مرداد در ترکیه برگزار می‌شود. کشتی‌گیر ما در 51 کیلوی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، نتوانست کادر فنی را راضی کند، بنابراین در این وزن مسابقه انتخابی برگزار می‌شود تا نفر اصلح انتخاب شود.

وی درباره حضور عیسی حاجی‌اف در اردوی تیم ملی نوجوانان گفت: طبق تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی ایران و روسیه و در راستای برگزاری اردوی‌های مشترک خصوصا در رده پایه، عیسی حاجی‎اف به کشتی ایران آمده و در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان هم قرار است به ما کمک کند. او قهرمانی بزرگ و صاحب کلاس کشتی است، به نظرم می‌تواند به کشتی کمک کرده و مثمرثمر باشد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان با اشاره به اینکه اکنون تعداد برابری از کشتی‌گیران مازندران و تهران در عضویت تیمش هستند، گفت: این نفرات براساس مسابقات انتخابی به عضویت تیم درآمدند که اکنون چهار کشتی‌گیر از تهران، چهار تا از مازندران و یک نفر از لرستان هستند و مسابقه انتخابی 51 کیلوگرم نیز بین دو کشتی‌گیر مازندرانی و یک نفر از مشهد برگزار می‌شود. تهران در مدت اخیر در رده پایه پیشرفت چشمگیری داشته و ان‌شاءالله کشتی تمام استان‌ها رو به پیشرفت باشد که اگر کشتی در استان‌ها جریان داشته باشد کشتی کشور پیشرفت خواهد کرد.

احسان‌پور در خاتمه نیز با اشاره به حضور پژمان درستکار در تمرینات تیمش تاکید کرد: من از سرمربی تیم ملی بزرگسالان تشکر می‌کنم که هم به لحاظ روحی و هم فنی به ما کمک می‌کنند، ما چنین وضعیت و نگاهی را قبلا از سوی کادر فنی بزرگسالان نسبت به نوجوانان نداشتیم. این نگاه کمک می‌کند که این بچه‌ها در رده‌های سنی بالاتر هم حضور موفقی داشته باشند.

دیدگاه‌ها