کد خبر : 1946387 | 04 تیر 1402 ساعت 03:30 | 8.6K بازدید | 6 دیدگاه

واکنش رئیس AFC به میزبانی تورنمنت‌های بزرگ

آسیا رویدادهای مهم جهانی را به خود جذب می‌کند

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت اطمینان دارد که کشورهای این قاره به خوبی مسابقات مختلف جهانی را میزبانی می‌کنند.

آسیا رویدادهای مهم جهانی را به خود جذب می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، تاکید کرد که اعتماد جهان به این قاره باعث توسعه فزاینده‌ای شده  که تصمیمات اخیر فیفا این اعتماد را تقویت می‌کند. جایی که اندونزی به عنوان میزبان جام جهانی 2023 زیر هفده ساله‌های جهان، ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی 2024 فوتسال و امارات برای میزبانی جام جهانی 2024 فوتبال ساحلی انتخاب شدند. پیش از این نیز عربستان به عنوان میزبانی جام جهانی باشگاه‌ها در سال 2023 برگزیده شده بود.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که توانایی‌ها، شایستگی‌های انسانی و تخصص جهانی قاره آسیا به یک الگوی باکیفیت و منبعی از اطمینان و الهام برای دنیای فوتبال تبدیل شده است که با الزامات حرفه‌ای بودن و کیفیت در تمامی جنبه‌های سازمانی قاره همراه بوده است.

وی افزود: اینکه آسیا همچنان در میزبانی جهانی مسابقات پیشتاز است، مایه اطمینان و خوشحالی است، ما چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما نقطه قوت ما در اتحاد و اعتقاد به برنامه‌های توسعه مبتنی بر اعتماد و مشارکت بود که آخرین آن، میزبانی جام جهانی 2022 قطر است. قاره آسیا در میزبانی تورنمنت‌های مختلف بین المللی پیشتاز است و آنها را به سمت خود جذب می‌کند.

او ادامه داد: اطمینان کامل دارم که عربستان، امارات، اندونزی، ازبکستان و تایلند با توجه به شایستگی‌ها، حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در آن کشورها وجود دارد، به موفقیت‌های خود در میزبانی رویدادهای جهانی آینده به شکل شگفت‌انگیزی ادامه خواهند داد. ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا مشتاق هستیم تا اشکال مختلف حمایت و پشتیبانی را برای این میزبانان ارائه دهیم، به نحوی که به ارتقای جایگاه قاره آسیا در عرصه بین المللی کمک کنیم.

دیدگاه‌ها