کد خبر : 1946456 | 04 تیر 1402 ساعت 11:11 | 26.8K بازدید | 3 دیدگاه

حامد شیری، گل‌زن‌ترین مدافع میانی لیگ برتر

رکوردهای جالب، از بازیکنی که خداحافظی کرد

حامد شیری یکی از بازیکنان باثبات لیگ برتر در سال‌های اخیر در سن 37 سالگی و به دور از هیاهو از فوتبال خداحافظی کرد و به پیشنهاد مهدی رحمتی از این پس در کادر فنی نساجی حضور خواهد داشت.

رکوردهای جالب، از بازیکنی که خداحافظی کرد

به گزارش "ورزش سه"، مدافع آملی فوتبال ایران در تیم شموشک چهره شد و بعد از آن به نظر برای گذران سربازی به فجر سپاسی رفت. نساجی سکوی پرتاب او به سایپا بود و بعد از 7 سال بازی در این تیم به نساجی برگشت و تا روز خداحافظی از فوتبال پیراهن تیم مازنی را برتن داشت. اگر چه حامد شیری در فصل صعود نساجی به لیگ برتر در کنار مازنی‌ها نبود اما مهم‌ترین افتخار نساجی در فوتبال ایران که قهرمانی در جام حذفی بود، در روزهایی به دست آمد که حامد بازوبند کاپیتانی نساجی را بر بازو داشت. او در مصاف با استقلال در کنار 4 همبازی خود پنالتی خوبی زد و موجب حذف استقلال شد. گل صعود به دیدار پایانی جام حذفی هم در بازی با مس با ضربه‌ی حامد شیری به ثمر رسید. در دقیقه 118 بازی و بعد از پنالتی‌ای که مهدی نظری گرفت، همه نفس‌ها در سینه حبس شده بود اما حامد این بار هم مثل همه‌ی دفعات ضربه‌ی بی‌نقصی به توپ زد و صعود نساجی به دیدار پایانی را با این گل امضاء کرد.

فصل گذشته هم اما حامد شیری گل‌زن‌ترین بازیکن نساجی بود. حامد شیری در آخرین فصل حضور در ترکیب نساجی و لیگ برتر زننده 7 گل برای قائمشهری‌ها بود و به نوعی می‌شود گفت وداع با شکوهی با فوتبال داشت. اما رکوردهای جالب دیگری هم از حامد شیری در تیم نساجی به ثبت رسیده است. او با 124 بازی برای نساجی رکورددار حضور در ترکیب این تیم در بازی‌های لیگ برتر است. بعد از او فرزاد زامهران با 92 بازی بیشترین بازی را برای نساجی در لیگ برتر انجام داده است. این رکورد در فصل پیش رو هم برای حامد باقی می‌ماند چرا که فرزاد زامهران با فرض حضور در همه بازی‌های نساجی در فصل پیش رو به رکورد بازی حامد شیری نخواهد رسید.

1799300

حامد شیری با 18 گل گل‌زن‌ترین بازیکن نساجی در لیگ برتر بشمار می‌رود. بعد از او کریم اسلامی با 13 گل در رتبه‌ی دوم جدول قرار دارد. شاید این رکورد هم از سوی حامد شیری تا سال‌ها دست نخورده باقی بماند. به خصوص که کریم اسلامی از ترکیب تیم جدا شده است. اما مجموع بازی‌های حامد شیری در لیگ برتر به همراه تیم‌های شموشک، فجر سپاسی، نساجی و سایپا 316 بازی است. او 38 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و گل‌زن‌ترین دفاع وسط تاریخ لیگ برتر است و این به سبب تخصص او در زدن ضربات پنالتی است. حامد شیری در بازی‌های لیگ برتر 27 بار پشت ضربات پنالتی ایستاد که 24 ضربه‌ی او تبدیل به گل شده است. او دروازه‌ی تیم‌های بزرگی چون استقلال، پرسولیس و سپاهان را در دوران بازیگری‌اش باز کرده است.

نکته‌ی جالب در مورد حامد شیری بازی در پست هافبک دفاعی در تیم ساپیا بود. او در بیشتر بازی‌هایی که برای این تیم در لیگ برتر انجام داد، در پست هافبک میانی به میدان آمد. بازیکن بدون حاشیه و آرامی بود و یک بار دعوت به اردوی تیم امید را در کارنامه‌اش داشت. او زمانی که مسعود شجاعی به نساجی آمد به راحتی بازوبند کاپیتانی را به مسعود شجاعی تقدیم کرد و این بازوبند هیچ گاه موجب حاشیه میان او و مسعود شجاعی نشد.

فصل‌های حضور حامد شیری در نساجی ممکن است بیشتر از فصل‌های حضور او در تیم سایپا شود به این خاطر که از دیروز رسما به جمع مربیان نساجی ملحق شد و شاید در آینده‌ای نزدیک بعد از کسب تجربیات لازم به عنوان نفر اول روی نیمکت نساجی بنشیند، چون در دوران بازیگری نشان داد، با وجود اینکه بازیکن آرامی بشمار می‌رود، قدرت رهبری تیم را دارد.

دیدگاه‌ها