کد خبر : 1946472 | 04 تیر 1402 ساعت 12:08 | 88.7K بازدید | 41 دیدگاه

بند فسخ 750 هزار دلاری، شکایت 550 هزار دلاری

جزئیات شکایت آمانوف، سود میلیاردی ضرر شد!

عزيزبک آمانوف هافبك طراح 25 ساله فصل قبل استقلال هم به صف طولانى و هميشگى خارجى‌هاى شاكى از باشگاه‌هاى ايرانى اضافه شد.

جزئیات شکایت آمانوف، سود میلیاردی ضرر شد!

به گزارش "ورزش سه"،‌ آمانوف دو فصل پيش در همان نيم فصلى كه به قهرمانى بدون شكست استقلال ختم شد با قراردادى به ارزش يك ميليون دلار و به مدت  2.5 سال آبى پوش شد.

بر اساس اين قرارداد هافبك بازي‌ساز تيم مجيدى در نيم فصل اول 250 هزار دلار و در فصل‌هاى دوم و سوم 350 و 400 هزار دلار دريافت مى‌كرد و البته بر اساس بند فسخ در قراردادی که به امضای آجورلو رسیده بود، تنها با پرداخت 750 هزار دلار اجازه داشت از جمع آبى‌ها جدا شود. مجيدى كه به توانمندى اين هافبک ازبک باور داشت معتقد بود آبى‌ها بايد اين ملى پوش را با قرارداد طولانى مدت جذب كنند و باشگاه استقلال با قراردادی 30 ماهه آمانوف را به خدمت گرفت.

مبلغ نيم فصل اول قرارداد همچنين بخشى از قرارداد سال دوم و پاداش‌ها به آمانوف پرداخت شد اما در نيم فصل سال گذشته، دى ماه 1401 پس از تغييرات مديريتى و در شرايط بحرانى استقلال، هافبك ازبك كه مدعى بود مدت 5 ماه هيچ دريافتى از باشگاه نداشته و در تركيب تيم ساپينتو هم قرار نمى‌گيرد خواستار دريافت مطالبات و رضايتنامه خودش با توافق دوجانبه شد.

آمانوف خواستار ملاقات با علی فتح الله زاده و برخی از معاونان باشگاه استقلال در این زمان بود تا راه حل برای جدایی پیدا کند.

مديران وقت استقلال به آمانوف اعلام كردند با بخشيدن كليه مطالبات خودش رضايتنامه را دريافت كند در غير اينصورت بر اساس بند فسخ تنها مى‌تواند با پرداخت 750 هزار دلار از اين باشگاه جدا شود، غافل از اينكه به دليل عدم پرداخت به موقع دستمزد بازيكن، آمانوف طبق قوانين فيفا با ارسال نوتيس (هشدار فسخ) هم مى‌توانست از استقلال جدا شود و هم مطالبات باقي مانده خودش را از اين باشگاه طلب كند.

1713809

در نهايت همزمان با غفلت آبى‌ها آمانوف به ليگ ازبكستان بازگشت و با باشگاه نسف قارشى به توافق رسيد اما مديران استقلال همچنان اطمينان داشتند اين بازيكن به شكل غيرقانونى جدا شده و در فيفا محكوم مى‌شود.

فتح الله زاده حاضر به صدور ITC هافبك ازبک از طريق فدراسيون فوتبال ايران نشد و طبق روال با درخواست باشگاه نسف قارشى فيفا ITC را صادر كرد تا آمانوف با ثبت قرارداد رسمى به تركيب تيم جديدش اضافه شود كه اتفاقا بعد از مدت‌ها نيمكت‌نشينى عملكرد موفقى هم در تركيب اين تيم داشت و دوباره به تيم ملى ازبكستان دعوت شد.

حالا آمانوف مانده و 550 هزار دلار مبلغ باقي مانده از قرارداد با استقلال كه در همين خصوص به فيفا شكايت كرده در حالى كه اگر دستمزد هافبك ازبک به موقع پرداخت مى‌شد نه تنها امكان شكايت براى دريافت مبلغ باقي مانده از قراردادش در 1.5 سال باقي مانده را نداشت بلكه براى جدايى مجبور بود 750 هزار دلار به استقلال پرداخت كند.

البته ذكر اين نكته لازم است كه عزيزبک آمانوف مستحق دريافت كل مبلغ 550 هزار دلار مورد ادعا نيست چرا كه در نسف قارشى قرارداد تازه‌اى به ارزش 250 هزار دلار به امضا رسانده و در نهايت مى‌تواند فاصله قرارداد جديد خودش با قرارداد استقلال و مطالبات فصل قبل خودش از اين باشگاه را دريافت كند. در صورتى كه باشگاه استقلال با ارائه مستندات لازم به درستى در اين پرونده دفاع كند، احتمالا به پرداخت مبلغى كمتر از 300 هزار دلار محكوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها