کد خبر : 1946561 | 04 تیر 1402 ساعت 17:44 | 16.7K بازدید | 10 دیدگاه

کمپانی: سبک مربیگری من مثل کرویف و گواردیولا است

ونسان کمپانی که توانسته برنلی را به لیگ برتر ببرد، گفت سبک مربیگری او تحت تاثیر یوهان کرویف و پپ گواردیولا است.

کمپانی: سبک مربیگری من مثل کرویف و گواردیولا است

به گزارش "ورزش سه"، ونسان کمپانی که در دوره بازی، کاپیتان سیتی بود و با این تیم زیر نظر پپ گواردیولا به موفقیت رسید، اکنون به عنوان مربی هم به تدریج مدارج ترقی را طی می‌کند. او توانست برنلی را به قهرمانی چمپیونشیپ برساند و به لیگ برتر برگرداند.

کمپانی درباره سبک مربیگری خود گفت: «من تمام دوره جوانی‌ام در آکادمی اندرلخت بازی کردم. آنجا بر اساس فلسفه کرویف بازی می‌کردیم. وقتی بچه بودیم، موقعی که با اتوبوس برای مسابقات می‌رفتیم، فیلم بازی‌های کرویف را تماشا می‌کردیم. این روی من تاثیر زیادی گذاشت.

1891129

اما به محض اینکه به تیم اصلی اندرلخت رسیدم، همه آن‌ها محو شد. در انگلیس هم همیشه به من یاد دادند که بازیکنان را بزنم (خنده). بعد در سی سالگی، با پپ گواردیولا ملاقات کردم و همه چیز عوض شد.

پنج کیلو وزن کم کردم و توانستم مثل قدیم فوتبال بازی کنم. ما در برنلی هم خیلی بر اساس مالکیت توپ بازی می‌کنیم، اما هدف ما این نیست. می‌خواهم وقتی مالکیت زیاد توپ را داشته باشیم که بتوانیم با آن یک کاری بکنیم. می‌دانم لیگ برتر در این زمینه ما را تحقیر می‌کند، ولی این کاری است که در چمپیونشیپ کردیم و چیزی است که بهش باور دارم.»

دیدگاه‌ها