کد خبر : 1946689 | 05 تیر 1402 ساعت 11:16 | 173.2K بازدید | 68 دیدگاه

شهرام محمودی در گفت‌وگو با ورزش سه؛

اعلام موضع قاطع ستاره سابق تیم ملی درباره عطایی

شهرام محمودی، ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران، به نتایج دو هفته گذشته تیم ملی در لیگ ملت‌ها واکنش نشان داد.

اعلام موضع قاطع ستاره سابق تیم ملی درباره عطایی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر موجی از انتقادات نسبت به تیم ملی والیبال ایران و بهروز عطایی شکل گرفته که در این باره با ستاره نسل طلایی والیبال ایران صحبت کردیم که در اینجا مشروح حرف‌های شهرام محمودی با ورزش سه را می‌خوانید.

*نمی‌توان نتایج بد تیم را کتمان کرد
با توجه به نتایج عملکرد ما خوب نبوده و نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد. از هشت بازی گذشته ما فقط دو پیروزی داشتیم که می‌توانست آمار خیلی بهتری باشد. جایگاه ما در جدول نیز گواه همین موضوع است و در رنکینگ نیز پایین آمده‌ایم. بازی‌ها ادامه دارد و امیدوارم که در هفته بعد نتایج بهتری بگیریم تا جایگاهمان را در جدول بهبود ببخشیم.

*باید به بازیکنان جوان فرصت داد
بازیکنان جدیدی تیم اضافه شده‌اند و نیاز است که به آنها زمان داده شود تا میدان ببیند. با این‌همه باید حواسمان به نتایج هم باشد چرا که لازم است جایگاه ایران را در رنکینگ بهتر کنیم. امیدوارم در نهایت بتوانیم به المپیک صعود کنیم. یک سری ایرادات وجود دارد که باید در آینده برطرف شود تا تیم بتواند نتایج بهتری بگیرد.

1630693

*باید از مربی ایرانی حمایت کرد
در کل ما ایرانی‌ها با مسائل کمی احساسی برخورد می‌کنیم. من از کسانی بودم که همیشه تاکید می‌کردم که باید از مربی ایرانی استفاده کنیم و هنوز هم روی این نظر خودم هستم. باید از خارجی‌ها فاصله بگیریم چون مربیان خودمان هم از علم و دانش روز والیبال دنیا برخوردار هستند. همان‌طور که الان هم این‌گونه است، می‌توانیم در کادر فنی تیم ملی از مربیان خارجی تمرین‌دهنده خوب استفاده کنیم. اگر بخواهیم دوباره مربی خارجی بیاوریم بازگشت به عقب خواهد بود. یکی دو سال است که مربی ایرانی هدایت تیم را بر عهده گرفته و باید حمایت شود. 

*کادر فنی باید مشکلات را حل کنند
مردم ناراحت هستند، چون بخش عظیمی از جامعه ما والیبال را دنبال می‌کنند و طبیعتاً دوست دارند که تیم ملی نتایج بهتری بگیرد. بخشی از مشکلات تیم تجربی است و بازیکنان جوان باید میدان ببینند. بخش دیگر مربوط به مسائل روانی و فنی است که کادر فنی باید آن‌ها را حل کند.

*هر مربی آرزوی داشتن سید را دارد
نیازی نیست من در مورد سید صحبت کنم و کارنامه او کاملا گویای همه چیز است. مطمئناً داشتن بازیکنی مثل او آرزوی هر مربی است. درست است که سن او زیاد شده، اما عملکرد خوبی داشته و تیم را رهبری می‌کند. من مطمئن هستم که سید با تمام توان تلاش خود را انجام می‌دهد تا به تیم کمک کند.

1743002

*امین می‌تواند یکی از بهترین‌های دنیا باشد 
امین اسماعیل‌نژاد بازیکن بسیار خوبی است و از نظر فیزیکی می‌تواند یکی از بهترین پشت‌خط‌زن‌های دنیا باشد؛ قد بلند، بدن خوب و پرش‌های عالی، البته یک سری ایرادات فنی هم دارد که باید آنها را برطرف کند. به نظر من خیلی خوب جای کسانی که قبلاً در این پست بازی کردند را پر کرده است. الان هم می‌بینیم که بار بیشتر حملات تیم روی ایشان است. امیدوارم او زندگی‌اش را طوری برنامه‌ریزی کند که به والیبال لطمه نخورد. هر ورزشکاری برای موفقیت باید حرفه‌ای زندگی کند و امیدوارم او هم همین‌گونه باشد تا بیشتر به تیم ملی کمک کند. علی حاجی‌پور هم جوان است و تازه به تیم اضافه شده و ما نمی‌توانیم خیلی راجع به عملکرد او صحبت کنیم. در چند بازی که به زمین آمد عملکرد خوبی داشت اما ایشان هم جوان است و به زمان احتیاج دارد. ما در پست پشت‌خط‌زن چند بازیکن خوب داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند.

*انتقاد با غرض مورد قبول نیست
اگر انتقاد سازنده باشد واقعا خوب است. یک سری معلوم الحال هستند و صحبت‌هایی انجام می‌دهند که اصلاً نباید راجع به آن حرف بزنیم. در هر جایگاهی بی‌احترامی کردن محکوم است. هر کسی هم که انتقاد سازنده دارد می‌تواند در کمیته فنی فدراسیون یا جای دیگر بعد از مسابقات آن را مطرح کند. من هم معتقد هستم که انتقاد وارد است و نتایج طوری نبود که مردم را خوشحال کند و فکر می‌کنم که برطرف کردن این ایرادات در توانایی کادرفنی هست و می توانند این کار را انجام دهند و این نیست که بگوییم باید برویم حتماً از خارج مربی بیاوریم. انتقاد به جا قبول اما اینکه با غرض باشد اصلا وارد نیست.

1137363

*یک سری صفحات دنبال بهانه برای بی‌احترامی هستند
فضای مجازی نیز مشکلاتی دارد که در زمان ما هم بوده است. در زمان خودمان هم ما مثلاً پنج یا شش بازی خوب بودیم و در یک مسابقه، بد هم نبودیم، بلکه فقط 50 درصد توانمان را می‌گذاشتیم و می‌دیدیم که چه کار می‌کنند. همه نه اما یک سری صفحات معلوم الحال هستند که منتظر بهانه هستند تا بی‌احترامی کنند.

یک سری هم فوری می‌روند با یک تورنومنت کادر فنی و بازیکن را به شکل بدی می‌کوبند و این‌ها همیشه وجود داشته است.

*نبود این دو بازیکن با ما ضربه زد 
فکر نمی‌کنم که بهتر از بازیکن‌هایی که در حال حاضر در اردو هستند در ایران وجود داشته باشد. ما چند بازیکن خود مثل علی اصغر مجرد و میلاد عبادی‌پور را هم در اختیار نداریم یا مثلاً میثم صالحی که آمادگی 100 درصد ندارد و بهتر بود که اگر مصدوم بود فرد دیگری جای او برده می‌شد. مثلاً مجرد و میلاد دو مهره بسیار مهم هستند که نبود آنها به تیم ضربه می‌زند. میلاد بازیکنی است که در لیگ‌های معتبر بازی کرده و وجود او به خصوص برای دریافت تیم ضروری است. یکی از بزرگترین مشکلات ما در این دو هفته هم همین دریافت اول بود. این ایرادات وجود دارد و بهتر است که ما در آرامش همه آنها را حل کنیم.

دیدگاه‌ها