کد خبر : 1946695 | 05 تیر 1402 ساعت 11:27 | 1.3K بازدید | 1 دیدگاه

داوری: قراردادهای لیگ بسکتبال باید کنترل شوند

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: یکی از جدی‌ترین معضلات ما نحوه بستن قراردادها در لیگ است که باید آن‌ را کنترل کنیم.

داوری: قراردادهای لیگ بسکتبال باید کنترل شوند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در جریان جلسه هم‌اندیشی سازمان لیگ بسکتبال ایران که امروز (دوشنبه) ۵ تیر برگزار شد، جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال، گفت: بحث نقل‌وانتقالات و بی‌نظمی در مسائل مالی یکی از معضلات لیگ ما در این سال‌هاست. اگر زمان نقل‌وانتقال مشخص نباشد، هر تیمی می‌تواند در هر زمانی ثبت قرارداد کند. این اتفاق هم فصل قبل افتاد و حتی یک هفته قبل از شروع لیگ سرمربی یک تیم عوض شد که چنین اتفاقاتی شاکله و انسجام یک تیم را از بین می‌برد.

او ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مهم این جلسه، باید تمرکز بر نحوه کنترل قراردادهای بازیکنان باشد. ورزشکارها و باشگاه‌ها بارها از این جهت ضربه خورده‌اند. اگر نظم و انضباط درباره این اتفاقات وجود نداشته، همچنان شاهد ضربه‌خوردن باشگاه‌ها خواهیم بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: یک موضوع دیگر هم قبلا و در زمان بازی خود من وجود داشت، سهمیه بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌ها بود که برای پخش‌شدن ملی‌پوشان در لیگ کمک‌کننده است.

او با اشاره به اهمیت حضور بازیکنان و مربی خارجی در لیگ ایران گفت: مربی و بازیکن خارجی در لیگ نیاز است. حداقل دستاورد این اتفاق این است که رفتار حرفه‌ای را به برخی از ورزشکاران ما یاد می‌دهند. متاسفانه بازیکنانی بوده‌اند که تصمیم‌گیرنده سیستم شده‌اند و این مسئله زیبنده بسکتبال نیست. گاهی شاهد بوده‌ایم که جریاناتی را در فضای مجازی تشکیل می‌دادند که این موضوع باعث تصمیم‌گیری آنها در باشگاه‌ها می‌شود که مناسب بسکتبال ایران نیست.

1800280

داوری با اشاره به تغییر برنامه‌های فیبا در سال‌های اخیر نیز گفت: اتفاق خوبی که افتاده این است که ما الان در فیبا پنجره‌هایی مبنی بر «فیبادی» داریم که روزهایی برای بازی تیم‌های ملی است. می‌شود از این فرصت استفاده کرد. ضمن اینکه ما از فصل قبل غرب آسیا را داریم و خیلی مشکلات هم ایجاد کرد و برنامه‌ها را به هم ریخت، چون هر دو هفته برنامه این بازی‌های اعلام می‌شد. اگر اشتباه نکنم فصل قبل ۳۰ برنامه تغییر دادیم.

او با اشاره به بحث راه‌اندازی جام حذفی بسکتبال نیز گفت: باید به گونه‌ای این مهم را راه‌اندازی کنیم که جام حذفی بتواند حادثه خوبی برای بسکتبال ایران باشد. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این بازی‌ها هم اهمیت داشته باشد و مشخص کنیم به قهرمان جام حذفی چه امتیازی داده می‌شود. باید به این مسائل توجه و هم‌فکری کنیم.

داوری در پایان گفت: بسکتبال از رشته‌هایی بود که ۱۱ لیگ را در دو بخش زنان و مردان برگزار کرد و جا دارد از باشگاه‌ها تشکر کنم که همکاری لازم را در این فصل انجام دادند و حاشیه‌های موجود هم با کمک باشگاه‌ها کنترل شد.

این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.

دیدگاه‌ها