کد خبر : 1946943 | 06 تیر 1402 ساعت 13:19 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

پاداش عجیب فوتبالیست‌ها!

گلایه نهرودی از کم بودن سهمیه بوکس در هانگژو

سرمربی تیم ملی بوکس از پاداش عجیب فوتبالیست‌ها و کم بودن سهمیه حضور بوکسورها در بازی‌های آسیایی هانگژو انتقاد کرد.

گلایه نهرودی از کم بودن سهمیه بوکس در هانگژو

به گزارش "ورزش سه" حسین نهرودی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی بوکس عراق در ایران چقدر برای تیم ملی بوکس کشورمان مفید بود، گفت: به هر حال با برنامه‌ ریزی‌هایی که صورت گرفته، بوکسورهای تیم ملی عراق تا پنج‌شنبه در اردوی مشترک با تیم ملی بوکس کشورمان حضور خواهند داشت. در بین نفراتی که به تهران سفر کرده‌اند؛ چند بوکسور قابل قبول را بین نفرات حاضر دیدم. شما نگاه کنید قبل از المپیک لندن ما برای حضور در اردوی تمرینی مشترک راهی ایتالیا شدیم. در آن مقطع قزاق‌ها، ازبک‌ها و چند کشور صاحب‌نام دیگر در اردوی مشترک حضور داشتند. حضور در آن اردوی مشترک پیش از اعزام به المپیک لندن فوق‌ العاده به بوکس ایران کمک کرد. ما در المپیک لندن نتوانستیم نتیجه بگیریم، اما شما مبارزاتی که احسان روزبهانی انجام داد را نگاه کنید چقدر زیبا مبارزه کرد یا  علی مظاهری اگر ناداوری در حق او نمی‌شد، قطعا اتفاقات خوبی رخ می‌داد. به هر حال مبارزات خوب نفرات ما به خاطر حضور در اردوی مشترک ایتالیا بود. اگر ما در چند مرحله اردوی مشترک مثل ایتالیا پیش از المپیک لندن حضور داشتیم بدون شک بهترین نتایج را می‌توانستیم کسب کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: ما پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو باید در اردوی مشترک حضور داشته باشیم. قبل از المپیک لندن با یکی از مسئولان وقت ورزش صحبت کردم و نظراتم را همان جا اعلام کردم، او مدعی شد شما برنامه تمرینی خود را به صورت جامع به ما ارائه دهید تا ما شرایط را برای اردوی تیم ملی بوکس مهیا کنیم. بنده در همان مقطع اعلام کردم اگر ما برنامه‌هایمان را به شما ارائه دهیم آیا ضمانت اجرایی به ما خواهید داد یا خیر؟ مسئول مربوطه در این مقطع از این صحبت من ناراحت شد و مدهی شد بدون شک همه برنامه ا بررسی و انجام خواهد شد، اما خیلی سال است از این ماجرا می‌گذرد. هنوز وعده‌ای که به ما داد انجام نشده است.

سرمربی تیم بوکس در پاسخ به این سؤال که آس بال یکی از مربیان تراز اول بوکس دنیا است به نظر شما او چرا نتوانست در بوکس ایران موفق شود، گفت: بله، همه ما می‌دانیم آس بال یک مربی فوق‌العاده خوب در بوکس دنیا است. او حتی 2 سال مربی بوکس ایران بود، اما موفق نشد، چرا؟ چون برنامه‌هایی که او ارائه می‌کرد هیچکدام اجرایی نمی‌شد. اگر آن برنامه‌ها اجرایی می‌شد آس بال می‌توانست با بوکس ایران موفق شود. در شرایط فعلی نیز باید مسؤولان ورزش برای موفقیت بوکس ما را حمایت کنند و برنامه‌های ما اجرایی شود.

نهرودی در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: قرار بود یک اردوی مشترک با تیم ملی بوکس هندوستان داشته باشیم، اما متأسفانه این موضوع لغو شد. در حال حاضر مسؤولان فدراسیون در تلاش هستند با فدراسیون ترکیه و یا ارمنستان صحبت کنند تا یک مرحله اردوی مشترک با آنها داشته باشیم. حضور در تورنمنت و اردوی مشترک به بوکس ما کمک می‌کند، اما مهمترین موضوعی که می‌تواند به بوکس ایران کمک کند، حضور در اردوی مشترک است. این موضوع می‌تواند برای رسیدن به مدال در بازی‌های آسیایی به ما کمک کند. در حال حاضر ما توانایی کسب 3 تا 4 مدال را در بازی‌های آسیایی داریم.

سرمربی تیم بوکس در پاسخ به این سوال که گویا شنیده شده کمیته ملی المپیک به شکل کامل به تیم ملی بوکس برای حضور در بازی‌های آسیایی سهمیه نداده است، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست، گفت: باید به چند نکته اشاره کنم بازی‌های آسیایی و المپیک زیر نظر IOC برگزار می‌شود و در 7 وزن مردان و در 6 وزن بانوان مسابقات برگزار می‌شود. ما در بخش بانوان فعالیتی نداریم، اما در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های مختلف که زیر نظر فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) برگزار می‌شود، این رقابت‌ها در 13 وزن انجام می‌شود. حالا ما قرار است در بازی‌های آسیایی که مسابقات در 7 وزن برگزار می‌شود شرکت کنیم؛ اگر سهمیه‌های ما کمتر از 7 وزن باشد واقعاً کم لطفی است. امیدوارم که رئیس فدراسیون بوکس چانه‌زنی کند، تلاش کند تا سهمیه بوکس کامل باشد.

نهرودی در پاسخ به این سوال که قبول دارید برای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، کار بوکس ایران در بازی‌های آسیای آسان‌تری است و نمی‌تواند در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک پاریس را کسب کند، گفت: بله، با توجه به اینکه در مسابقات قاره‌ای نفرات برتر قاره سهمیه المپیک را کسب می‌کنند، کار ما در مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، بسیار سخت است. در مسابقات قهرمانی جهان پاداش 400 هزار دلاری برای نفراتی که مدال طلا کسب می‌کنند، در نظر گرفته شده است. بدون شک در مسابقات جهانی ما دست‌مان به مدال نمی‌رسد؛ واقعاً کار سختی را هم در جهانی و هم در مسابقات قهرمانی آسیا داریم چرا که در قهرمانی آسیا بوکسورهای خوب ازبکستان و قزاقستان که مهره‌های اصلی بوکس دنیا هستند شرکت می‌کنند تا سهمیه المپیک را بگیرند. پس در نتیجه بازی‌های آسیایی بهترین فرصت برای بوکس ایران است تا با کسب مدال در هانگژو سهمیه المپیک پاریس را کسب کنیم. امیدوارم مسؤولان کمیته ملی المپیک مهربانانه به بوکس ایران نگاه کنند چون هر چقدر ما با سهمیه کامل در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنیم علیرغم اینکه می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم حتی می‌توانیم سهمیه المپیک پاریس را نیز به دست بیاوریم. حالا ما قرار است برویم و با مسؤولان کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم تا سهمیه بوکس ایران در بازی‌های آسیایی بیشتر شود.

وی در واکنش به پاداش نجومی فوتبالیست‌ها و پاداش بسیار اندکی که به سایر ورزشکاران مثل بوکسورها در ورزش پرداخت می‌شود اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ورزش ما همین موضوع است. هیچ تقارنی در پرداخت پاداش در ورزش دیده نمی‌شود و برای همین انگیزه مناسبی وجود ندارد. همه ما شرایط اقتصادی کوبا را می‌دانیم اما دولت آنها در ورزش مزایای خاصی برای قهرمانان خود در نظر می‌گیرند. این مزایا باعث می‌شود ورزشکاران با انگیزه بالایی برای کسب مدال تلاش کنند، چرا که می‌دانند در صورتی که قهرمان شوند آینده خود و خانواده‌هایشان تأمین می‌شود، اما چرا تا به حال ما در ایران به این فکر نیفتاده‌ایم برایم عجیب است. امیدوارم مسؤولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند در واقع پاداش‌هایی را برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی و المپیک در نظر بگیرند که ورزشکاران تحریک شوند و برای رسیدن به مدال با انگیزه بیشتری تلاش کنند.

دیدگاه‌ها