کد خبر : 1947068 | 07 تیر 1402 ساعت 05:30 | 49.9K بازدید | 6 دیدگاه

نه گل در پنج مسابقه

بزرگترین هافبکی که در اروپا ظهور کرد! (عکس)

اگرچه مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود اما ۴۰ سال قبل تنها هشت تیم جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست می‌آوردند.

بزرگترین هافبکی که در اروپا ظهور کرد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (۱۹۸۴ در فرانسه) در شرایطی برگزار شد که ایتالیا، قهرمان جهان، با شکست مقابل رومانی در مرحله مقدماتی از دور رقابت‌ها کنار رفته بود؛ رومانی‌ای که هدایتش را میرچه‌آ لوچسکیو بر عهده داشت.

شرکت‌کنندگان در آن مسابقات شامل آلمان، بلژیک، رومانی، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، دارنمارک و یوگسلاوی بودند؛ یک وضعیت کاملا خاص نسبت به امروز.

در این شرایط فرانسه با درخشش بی حد و حصر میشل پلاتینی، ستاره تازه فوتبال اروپا، به مقام قهرمانی این مسابقات رسید؛ در حالی که پلاتینی به طرز عجیبی با به ثمر رساندن ۹ گل در این تورنمنت، آن هم فقط در پنج مسابقه (سه بازی مقدماتی و بازی‌های نیمه نهایی و فینال)، آقای گل این رقابت‌ها شد و دومین توپ طلای خود را در پایان سال به دست آورد.

1891927

گل او به لوییز آرکونادا، دروازه‌بان اسپانیا، در بازی فینال که در نهایت با پیروزی دو بر صفر فرانسه به پایان رسید، از لحظه‌های کلاسیک این تورنمنت است. فرانسه در آن دوره با حضور پلاتینی، ژیرس، تیگانا و فرناندز، بهترین خط هافبک جهان را داشت.

دیدگاه‌ها