کد خبر : 1947186 | 07 تیر 1402 ساعت 15:45 | 34.4K بازدید | 16 دیدگاه

درخشش در لیگ قهرمانان واجب شد

بارسلونا شاید این سهمیه را از دست بدهد

بارسلونا فعلا در رنکینگ یوفا رتبه خوبی دارد و سهمیه جام باشگاه‌های جهان 2025 را گرفته ولی درخشش در لیگ قهرمانان فصل پیش رو برای قطعی کردن سهمیه ضروری است.

بارسلونا شاید این سهمیه را از دست بدهد

به گزارش “ورزش سه”، هفته قبل اعلام شد که در سال 2025 فیفا برای اولین بار جام باشگاه‌های جهان را در پایان فصل و با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد کرد و آمریکا را به عنوان میزبان این تورنمنت معرفی کرد. آنطور که فیفا اعلام کرده، ایالات متحده آمریکا به عنوان میزبان جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ انتخاب شده تا این کشور یک سال پیش از جام جهانی ملی، میزبان نسخه باشگاهی باشد. این در حالی است که کشور میزبان یک سهمیه خواهد داشت که به قهرمان MLS خواهد رسید.

1892097

برای اروپا 12 سهمیه در نظر گرفته شده و حضور چلسی، رئال مادرید و سیتی به عنوان قهرمانان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان قطعی شده و قهرمان فصل بعد نیز سهمیه را کسب خواهد کرد. برای هشت سهمیه بعدی تیم‌هایی که در رنکینگ یوفا امتیاز بیشتری دارند، در نظر گرفته خواهند شد.

1877947

طبق ادعای اسپورت، بارسلونا با 98 امتیاز در حال حاضر در رتبه‌بندی یوفا نهم است و سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده اما برای قطعی کردن حضورش در این رقابت‌ها باید در فصل پیش رو نتایج خوبی کسب کند و مثلا تا نیمه نهایی بالا بیاید. اگر بارسا مثل دو سال اخیر در دور گروهی حذف شود، با خطر جدی از دست رفتن سهمیه روبه‌رو خواهد شد. باید دید بارسا درس‌های لازم را گرفته و امسال بهتر کار خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها