کد خبر : 1947210 | 07 تیر 1402 ساعت 17:20 | 42.4K بازدید | 16 دیدگاه

از آلمان تا اسپانیا: دو رفیق قدیمی به هم رسیدند

ایلکای گوندوگان و روبرت لواندوفسکی که سال‌ها پیش در دورتموند همبازی بودند و بعد مسیرهای متفاوتی در پیش گرفتند حالا بار دیگر پیراهن یک تیم را بر تن می‌کنند: بارسلونا.

از آلمان تا اسپانیا: دو رفیق قدیمی به هم رسیدند

به گزارش "ورزش سه"، ایلکای گوندوگان و روبرت لواندوفسکی که از چند روز دیگر در تمرین‌های تابستانی بارسا دیدار خواهند کرد همدیگر را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها سال‌ها پیش در دورتموند همبازی بودند و با اینکه در مسیرهای متفاوتی پیش رفته و به ترتیب در منچسترسیتی و بایرن مونیخ درخشیدند اما حالا بار دیگر یک پیراهن را به تن خواهند کرد: پیراهن آبی و اناری بارسلونا.

گوندوگان 5 فصل در دورتموند بازی کرد و در این مدت 3 فصل با لواندوفسکی همبازی بود. به خصوص در دو سال اول یعنی فصل‌های 12-2011 و 13-2012 این دو در اکثر بازی‌های تیم‌شان فیکس بودند. فصل بعدی گوندوگان با مصدومیت روبرو شد و کمتر شاهد حضور همزمان آنها در میدان بودیم. این دو ستاره در کنار هم قهرمانی در بوندس‌لیگا و سوپرجام آلمان را جشن گرفتند و به فینال لیگ قهرمانان رسیدند هر چند موفق به قهرمانی نشدند.

1892130

لواندوفسکی در تابستان 2014 راهی بایرن شد تا این دو از هم جدا شوند. او در بایرن به یک اسطوره تبدیل شد و بسیاری او را در سال‌های درخشش در باواریا بهترین مهاجم دنیا می‌دانستند. لوا با پیراهن بایرن 24 جام به دست آورد.

گوندوگان دورتموند را در سال 2016 ترک کرد تا در لیگ برتر دست به ماجراجویی بزند. ایلکای اولین خرید پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود. ایلکای با سیتی هشت جام به دست آورد و به یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های آبی آسمانی تبدیل شد.

1891375

لواندوفسکی 34ساله و گوندوگان 32ساله حالا در سال‌های پایانی دوران فوتبال‌شان در بارسا به هم رسیده‌اند و امیدوارند این سال‌ها را با درخشش با پیراهن تیم بزرگ اسپانیایی سپری کرده و فصل درخشان جدیدی در کارنامه فوتبالی‌شان ثبت کنند. 

دیدگاه‌ها