کد خبر : 1947337 | 08 تیر 1402 ساعت 12:45 | 18.6K بازدید | 19 دیدگاه

بحران جدی در چلسی: فقط با پول خوشبخت نمی‌شوید!

شرایط چلسی و استراتژی نادرست مدیریت این باشگاه در یک سال اخیر ضربه‌ای جبران ناپذیر به این تیم وارد کرده است.

بحران جدی در چلسی: فقط با پول خوشبخت نمی‌شوید!

به گزارش "ورزش سه"، چلسی در یک سال اخیر روزهای خوبی را تجربه نکرده و شرایط برای این باشگاه کاملا متفاوت از گذشته پیش رفته است. 

زمانی که رومن آبراموویچ مجبور شد این باشگاه را با تصمیم مقامات دولتی انگلیس به فروش برساند، حضور چند مالک متمول آمریکایی باعث شد که بعضی از هواداران این تیم همچنان به آینده امیدوار بمانند. 

مالکان جدید این باشگاه آماده بودند تا هزینه‌های لازم برای بهبود شرایط را پرداخت کنند و به نظر می‌رسید که اشتیاق بسیاری برای تقویت این تیم و جذب بازیکنان بزرگ و جذابی که بسیاری از باشگاه‌های اروپایی در پی آنها هستند دارند. 

این روند به خوبی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی دیده می‌شد و آنها ستاره‌هایی چون رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی و پی‌یر امریک اوبامیانگ را به خدمت گرفتند که هواداران این تیم را به درخشش در فصل 23-2022 امیدوار می‌کرد. 

1737394

با این حال، خوشحالی آنها چندان طول نکشید و اختلاف نظر تاد بولی با توماس توخل باعث شد که این مربی آلمانی با تمام دستاوردهایی که روی نیمکت این تیم داشت و با وجود این که از حمایت بازیکنان این تیم برخوردار بود، از سمتش برکنار شود. 

از همان زمان بود که شایعات مربوط به دخالت مالکان و مدیران این باشگاه و در راس آنها تاد بولی در کار کادر فنی این تیم مطرح شد و بعدها مشخص شد که دلیل اصلی اختلاف نظر بین او و توخل بر سر درخواستش برای حضور در رختکن در بین دو نیمه و پس از پایان بازی‌ها بوده که با مخالفت جدی این مربی روبرو شده بود. 

شرایط با حضور گراهام پاتر روی نیمکت چلسی بهتر نشد و همین موضوع باعث شد مدیران این باشگاه که به شدت به دنبال کسب نتیجه در اولین فصل حضورشان در استفموردبریج بودند، بار دیگر به خریدهای گرانقمیت و باورنکردنی روی بیاورند. 

چلسی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به معنای واقعی کلمه ریخت و پاش کرد. آنها 121 میلیون یورو برای جذب انزو فرناندز به بنفیکا پرداخت کردند و میخایلو مودریک را هم با 70 میلیون یورو از شاختار به خدمت گرفتند. 

1854555

انتقادهای بسیاری از عملکرد مدیران این باشگاه و هزینه‌های بی‌رویه آنها صورت گرفت و حتی بسیاری به یوفا برای جلوگیری از تکرار این اتفاق از سوی باشگاه‌های ثروتمند فشار آوردند. 

اما حتی این خریدها هم چاره کار نبود تا مشخص شود که مدیریت بدون برنامه این باشگاه که ظاهرا حتی آشنایی زیادی با روند پیشبرد شرایط در فوتبال اروپا نداشت صرفا نمی‌تواند با تکیه بر هزینه‌های سرسام‌آور به جایگاهی دست پیدا کند. 

چلسی در مقطعی از فصل حتی در خطر سقوط هم قرار داشت اما در نهایت فرانک لمپارد که با وجود سختی شرایط قبول کرده بود که هدایت این تیم را به صورت موقت بپذیرد، آنها را در لیگ برتر حفظ کرد تا همه چیز به فصل بعد موکول شود. 

نکته جالب اما اینجاست که چلسی با همان اشتیاق و شوری که در یک سال گذشته مشغول خرید و جذب بازیکن بود، حالا در حال فروش بازیکن است.

1891254

تا به حال انتقال انگولو کانته به الاتحاد عربستان، کالیدو کولیبالی تنها پس از یک فصل حضور در این باشگاه به الهلال عربستان، حکیم زیاش به النصر عربستان، ادوارد مندی به الاهلی عربستان، کای هاورتز به آرسنال و متئو کواچیچ به منچسترسیتی قطعی شده است. 

این در حالی است که انتظار می‌رود روبن لوفتوس چیک و کریستین پولیشیچ به زودی به میلان و میسون مونت هم به منچستریونایتد ملحق شوند. احتمال جدایی اوبامیانگ و کوکوریا هم در این تابستان وجود دارد. 

این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که مدیران این باشگاه هیچ برنامه مشخص و تدوین شده‌ای برای جذب بازیکنان کارآمد برای چلسی ندارند. تصمیمات اشتباه ممکن است حتی شرایط این تیم در این فصل و تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو را هم تحت تاثیر قرار دهد. 

1870847

تصمیماتی که در نهایت نشان می‌دهد شاید مدیریت یک باشگاه بدون پول کار دشوار و غیرممکنی باشد اما پول تنها لازمه موفقیت یک باشگاه نیست و استراتژی درست و استفاده از افراد باتجربه و کاربلد رکن اساسی موفقیت در فوتبال روز دنیا است.

مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها